مقامات افغانستان روز یکشنبه اعلام کردند طی یک هفته درگیری میان ستیزه‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در چهار ناحیه در جنوب این کشور بیش از 300 نفر کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، مقامات افغانستان روز یکشنبه اعلام کردند طی یک هفته درگیری میان ستیزه‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در چهار ناحیه در جنوب این کشور بیش از 300 نفر کشته شدند.

به گفته مقامات دولت افغانستان همچنین در این درگیری‌ها هزاران نفر از مردم این مناطق نیز بی خانمان شدند. عمر زواک، یکی ازمقامات افغانستان گفت : در نتیجه این درگیری‌ها، دست‌کم 50 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

وی افزود : همچنین 32 نفر از پرسنل امنیتی در این درگیری‌ها جان باختند و 3200 خانواده نیز از روستاهای خود به مناطق امن فرار کردند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد در عملیات ارتش این کشور علیه ستیزه جویان طالبان، بیش از 250 نفر از شبه نظامیان کشته شده اند.

بیش از یک هزار ستیزه جوی طالبان در تاریخ 20 ژوئن حملات خود را علیه پست‌های ایست بازرسی ارتش افغانستان در مناطق نوزاد، سنگین، کجکی و موسی قلعه در استان هلمند آغاز کردند.

مقامات وزارت بهداشت استان هلمند نیز اعلام کردند تاکنون بیش از 300 نفر از مجروحین این درگیری‌ها در منطقه لشگرگاه مرکز این استان معالجه شده‌اند.

ستیزه جویان طالبان پیش از این بیشتر عملیات های بمب گذاری و انتحاری انجام می‌دادند ولی در حالی که قرار است نیروهای خارجی تا پایان امسال افغانستان را ترک کنند، این گروه حملاتی را علیه نیروهای امنیتی افغانستان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار