فلسفه تغذیه‌ای روزه داری، کاهش یک وعده غذایی از برنامه روزانه تغذیه‌ایی است که با رعایت الگوی درست تغذیه در دوران روزه داری ماه مبارک رمضان، می‌توان به یک کاهش وزن مطلوب و درست دست یافت.

مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حذف یک وعده غذایی در طی روزه داری، به معنای دریافت روزانه 500 تا 700 کیلو کالری، کمتر از سایر ایام سال است که اگر افراد به طور صحیح روزه داری کنند در پایان ماه رمضان به کاهش وزن 4-3 کیلو گرمی می‌رسند.

کیمیاگر ادامه داد: متاسفانه امروزه با شیوه ناصحیح استفاده از مواد غذایی چون حلیم و آش و یا مصرف بی رویه زولبیا و بامیه و سایر مواد قندی و با این تصور غلط که باید سه وعده غذایی روزانه را طی دو وعده افطار و سحر که به طور فشرده مصرف کنند اکثر افراد در پایان ماه مبارک رمضان دچار اضافه وزن می‌شوند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه بهتر است وعده اصلی غذایی در وعده سحری قرار گیرد گفت: استفاده از یک نهار متعادل و یا در افرادی که در صبح تحمل مصرف غذا ندارند، استفاده یک صبحانه کامل در وعده سحری، بسیار مطلوب است.

بهترین مواد غذایی که در وعده افطار باید مصرف شود استفاده از نان،پنیر، گردو و خرما یا آش و حلیم به مقدار مختصر و یا کتلت و شامی و مصرف سبزیجات و انواع سالاد است.

این متخصص تغذیه در پایان اظهار داشت: کاهش مصرف برنج و خورشت و یا مواد قندی زیاد در هنگام افطار و رعایت تناسب در مصرف مواد غذایی می‌تواند فرد را به یک کاهش وزن مطلوب در پایان ماه رمضان برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار