معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تعداد گردشگرانی که مقاصد روستایی را برای سفر انتخاب می کنند با سرعت در کشور رو به افزایش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، مسعود سلطانی فر در آیین افتتاح بزرگترین موزه شرق اصفهان افزود: ایران در حال حاضر میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر دنیاست که به فرهنگ این سرزمین بسیار علاقه مند هستند.
وی ابراز امیداوری کرد: حضور گسترده گردشگران، افزایش تعاملات فرهنگی و همچنین افزایش زمینه های اشتغال را بدنبال داشته باشد.
وی با اشاره نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب گفت: بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی اقدامی در راستای توسعه اقتصادی و همچنین توسعه فرهنگی به شمار می آید.
وی با اشاره به اختصاص بخشی از ارگ شهر محمد آباد جرقویه اصفهان به موزه گفت: از طرحهای بازسازی و بهره مندی از قسمت های دیگر ارگ شهر محمد آباد حمایت می شود.
سلطانی فر ابراز امیدواری کرد که در سایه اینگونه اقدامات، ایران بزرگی و افتخار گذشته خود را در عرصه گردشگری باز یابد.
موزه مردم شناسی محمد آباد جرقویه با همکاری شهرداری این شهر به بهره برداری رسید.
سازمان میراث فرهنگی 500 میلیون تومان برای بهره برداری این موزه هزینه کرده است.
در مراسم افتتاح این موزه معاون میراث فرهنگی کشور، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار اصفهان و برخی از مسولان محلی حضور داشتند.
افتتاح موزه تاریخی شهر اصفهان و شرکت در آیین بهره برداری طرح تبدیل کاروانسرای تاریخی عباسی (مادر شاه) به جاذبه گردشگری در منطقه «مورچه خورت» در 35 کیلومتری شهر اصفهان از دیگر برنامه های معاون رییس جمهوری در سفر به استان اصفهان بود.
استان اصفهان یکی از قطب های گردشگری کشور و شهر اصفهان از شهرهای گردشگر پذیر دنیا شناخته شده است.
این استان دارای دو هزار اثر تاریخی شناسایی شده، سه اثر ثبت شده در فهرست جهانی سازمان یونسکو شامل میدان امام خمینی(ره)، باغ فین کاشان ( و باغ موزه چهلستون به عنوان باغ ایرانی) و مسجد جامع عتیق است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اصفهان ، گردشگری ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.