پس از انجام دیدارهای حساس 32 تیم حضور یافته در جام جهانی چهره 16تیم برای حضور در دور حذفی رقابت‌ها مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چهره 16 تیم برتر در جام بیستم مشخص شد.
بر این اساس از گروه A یا یک رقابت‌ها تیم‌های برزیل و مکزیک با انجام سه بازی و هر دو با کسب هفت امتیاز به مرحله بعدی رقابت‌ها راه یافتند تیم‌های کرواسی و کامرون به ترتیب تیم‌های سوم و چهارم شدند.
در گروه دوم یا B رقابت‌های جام جهانی بیستم تیم‌های هلند و شیلی با کسب 9 و 6 امتیاز صعود کرده و اسپانیا که مدعی عنوان قهرمانی جام جهانی و جام ملت‌های اروپا بود عملا با سه امتیاز وداع تلخ و زودهنگامی با جام جهانی برزیل داشته استرالیا نیز که به عنوان نماینده قاره کهن حضور یافته بود بدون امتیاز به خانه بازگشت.
در گروه سوم رقابت‌ها یا گروه c که تیم های کلمبیا، یونان- ساحل عاج و ژاپن شرکت کرده بودند تیم کلمبیا نماینده آمریکای شمالی با غلبه بر هر سه تیم یونان- ساحل عاج و ژاپن با 9 امتیاز جواز حضور را بدست آورد. یونان نیز در حالی که بیشتر کارشناسان فوتبال شانسی برای این تیم قائل نمی‌شدند عنوان دومی را با چهار امتیاز بدست آورد و راهی دور بعد شد.
اما در گروه D یا گروه چهارم شگفتی عجیبی رخ داد در این گروه که سیستم‌های پرقدرت ایتالیا، کاستاریکا، اروگوئه- انگلیس حضور داشتند در حالی که همه معتقد بودند که ایتالیا و انگلستان بخت صعود به دور بعد هستند اما نتیجه عکس رخ داد و کاستاریکا با غلبه بر ایتالیا و اروگوئه و تساوری مقابل انگلیس با هفت امتیاز بالاتر از مدعیان هم‌گروهی راهی دور بعد شد و اروگوئه دیگر تیم راه یافته به مرحله بعدی جام است ایتالیا و انگلستان در میان شگفتی همگان سوم و چهارم شدند.
اما در تشریح گروه E یا پنجم رقابت‌ها جایی که تیم‌های فرانسه- سوئیس- اکوادور و هندوراس حضور داشتند تیم‌های فرانسه و سوئیس به ترتیب با هفت و شش امتیاز به مرحله بعدی رقابت‌های جام راه یافتند.
بر اساس این گزارش، در نگاهی به گروه F گروهی که تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های آرژانتین نیجریه و بوسنی هم‌گروه بود تیم قدرتمند آرژانتین با 9 امتیاز و تیم نیجریه با چهار جواز حضور در مرحله حذفی را بدست آوردند.
در گروه G رقابت‌ها تیم مدعی آلمان با هفت امتیاز و آمریکا با 4 امتیاز راهی دور بعد شدند.
و بالاخره در گروه آخر یا هشتم بلژیک با غلبه بر هر سه تیم الجزایر، روسیه و کره جنوبی جواز حضور در مرحله بعدی را بدست آورده و الجزایر با یک برد مقابل کره و تساوی و یک باخت و کسب 4 امیتاز دوم شد.

** برنامه بازی‌های یک هشتم نهایی
بر این اساس تیم‌های راه یافته به دور بعدی رقابت‌ها روز جمعه را به استراحت پرداخته و از امروز شنبه بازی‌های خود را پی خواهند گرفت.
شنبه در ساعت 20:30 به وقت تهران برزیل تیم اول گروه ‌‌‌‌‌‌A با شیلی تیم دوم گروه B رقابت خواهند داشت که این بازی از جذابیت خاصی برخوردار است و تنها بازی روز شنبه هفت تیر ماه است.
اما دو بازی در روز یکشنبه هشت تیر برگزار می‌شود ابتدا 30 دقیقه بامداد کلمبیا تیم اول گروه C با اروگوئه بازی می‌کند اروگوئه تیم دوم گروه D است و در دیگر دیدار تیم پرقدرت هلند در ساعت 30/20 همان روز به مصاف تیم دوم گروه A خواهد رفت.
دوشنبه نه تیر، شگفتی‌ساز کاستاریکا از ساعت 30 دقیقه بامداد به مصاف یونان می‌رود و ساعت 20:30 دقیقه فرانسه با نیجریه که تقابل اروپا با آفریقا است پیکار می‌کنند.
سه‌شنبه 10 تیر نیز شاهد دو دیدار خواهیم بود ابتدا 30 دقیقه بامداد آلمان که مدعی قهرمانی است به مصاف الجزایر رفته و تیم آرژانتین که از گروه F صعود کرده به مصاف تیم دوم گروه E یعنی سوئیس می‌رود.
و سرانجام در روز چهارشنبه 11 تیر هم دیدار آمریکا با تیم بلژیک به انجام می‌رسد و تیم‌های برنده مشخص خواهند شد.


برچسب ها: برزیل ، امتیاز ، معتقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار