نخستین نمایشگاه انفرادی "بی‌بی‌حاضر" در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان به قصه‌های ایرانی و عروسک‌های فولکلور خواهد بود.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نگارخانه میرمیران از روز یکشنبه هشتم تیرماه محل برپایی نمایشگاهی از آثار «بی‌بی‌حاضر»، پیرزن 88 ساله و از اهالی استان فارس خواهد بود که مدت‌هاست به دوخت و تولید عروسک‌های پارچه‌یی بر مبنای قصه‌های کهن خویش مشغول است.

«بی‌بی حاضر» که پیش از این در نمایشگاه گروهی هنرمندان خودآموخته نیز شرکت کرده بود، در نخستین نمایشگاه انفرادی خود 210 عروسک را از میان بیش از 300 عروسک تولیدی خود انتخاب کرده و به معرض نمایش عمومی گذاشته است. برخلاف نمایشگاه گذشته این هنرمند کهنسال،آثار این نمایشگاه برای فروش عرضه خواهند شد.

«بی‌بی حاضر» در این نمایشگاه علاوه بر نمایش هنرهای دستی‌اش، به بازگویی برخی از داستان‌هایی که شخصیت‌های عروسکی‌اش را بر اساس آنها ساخته، اقدام خواهد کرد و همین‌طور در جریان برگزاری این نمایشگاه، به تولید عروسک در قالب یک کارگاه آموزشی عروسک‌سازی می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند 8 تا 13 تیرماه از ساعت 14 تا 21 به نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه نمایند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار