رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: به منظور دستیابی به اهداف حوزه فرهنگ کار و مهارت‌آموزی شرط لازم وجود نظام صلاحیت حرفه‌ای و قوانین و مقرراتی است که باید در این بخش باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی آزاد جوش و معرفی جوش‌کاران برتر کشور گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور نبود نظام صلاحیت حرفه است که به طور کامل نهادینه شده است و اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ کار و مهارت‌آموزی به اهداف خود دست پیدا کنیم به نظام صلاحیت حرفه‌ای و قوانین و مقررات مربوط به این بخش نیاز داریم.

وی در ادامه با تاکید بر فرهنگ‌سازی مهارت‌آموزی در مقابل مدرک‌گرایی افزود: از جمله اهداف برگزاری همایش‌های مختلف و همچنین مسابقات مهارتی در کشور که در سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود.فرهنگ‌سازی مهارت‌آموزی و ترویج کار بلدی است.

پرند در ادامه تصریح کرد: نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی سرمایه‌ای بزرگ برای کشور محسوب می‌شوند که به دلیل جا نیفتادن مفهوم درست نخبه مهارتی تاکنون به آنها توجه کافی نشده است، اما امروز شاهد هستیم که این فضا در کشور ایجاد و مدیران حال حاضر نیز به اهمیت و جایگاه نخبگان مهارتی آگاهی دارند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه به مسابقات آزاد مهارتی اشاره و تصریح کرد: مهم بودن این مسابقات بیش از هر چیز دیگری از بعد فرهنگی آن است که بسیار فضای کار دارد و تمامی افراد دارای مهارت بدون در نظر گرفتن شرایط سنی می‌توانند در این مسابقات مهارت و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی برگزاری مسابقات مهارتی را در کشور به منظور شناسایی نخبگان مهارتی عنوان کرد و اظهار داشت: ما با استفاده از بهترین روش و متدهای روز دنیا و از طریق برگزاری مسابقات در سطوح شهرستانی، استانی و ملی نسبت به شناسایی استعدادهای برتر مهارتی اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بررسی جدیدترین روش‌های کار به همراه ارائه بحث‌های ایمنی و بهداشت محیط کار و ایجاد شبکه میان جوشکاران سراسر کشور و همچنین برگزاری مسابقات بین‌المللی مهارت در این رشته می‌تواند در کنار برگزاری این مسابقات مورد توجه قرار گیرد.
پرند تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی تیم برگزار کننده مسابقات شاهد برگزاری این قبیل مسابقات مهارتی در سایر رشته‌ها در آینده‌ای نزدیک باشیم.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: کار ، مهارت ، حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار