بیشتر سرکرده‌های گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در عراق که هجده نفرند ؛ از فرماندهان سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم بعثی مخلوع این کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارشی با اعلام اسامی و القاب و سمتهای آنان در گروهک داعش اعلام کرد برجسته‌ترین فرمانده شبکه تروریستی داعش " ابراهیم عواد ابراهیم البدری السامرایی" است که به ابو دعا یا ابو عواد و یا ابو بکر بغدادی شهرت دارد. او سرکرده داعش است. 

مهم ترین کار ابو بکر بغدادی پس از به عهده گیری مسئولیت داعش کمک گرفتن از افسران ارتش سابق عراق به ویژه افسران امنیتی و  اطلاعاتی است و او بین شهر الرقه سوریه و مناطق مرزی بین عراق و سوریه تردد می کند.

پس از  ابوبکر بغدادی نیز فاضل احمد عبد الله الحیالی معاون امیر دولت اسلامی و هماهنگ کننده امور "ولایت حکومت عراق " قرار دارد که به ابو المعتز یا ابو مسلم ترکمانی العفری مشهور است و او در نینوا حضور دارد و بر نبردهای موصل که از دهم ژوئن آغاز شده است نظارت دارد.

سومین تروریست نیز عدنان اسماعیل نجم بیلاوی نام دارد و به ابو عبد الرحمن یا ابو اسامه مشهور است.  بیلاوی رئیس شورای نظامی کل حکومت عراق است. بیلاوی در ارتش صدام معدوم درجه سروانی داشت.

بیلاوی پنجم ژوئن گذشته در محله مزرعه در موصل کشته شدند. عدنان لطیف حمید سویداوی معروف به ابو مهند سویداوی یا ابو عبد السلام به عنوان چهارمین تروریست در هرم داعش است.سویداوی  والی ولایت الانبار و عضو شورای نظامی داعش است.

یکی از شخصیتهای مهم در داعش شخصی به نام احمد محسن خلف الجهیشی معروف به ابو فاطمه است  که والی ولایت جنوب و فرات مرکزی است.

مسئول مالی " حکومت عراق" در داعش نیز موفق مصطفی کرموش معروف به ابو صلاح است. محمد حمید دلیمی نیز هماهنگ کننده کل پست ولایتهاست. وی به ابو هاجر عسافی شهرت دارد و بین استانهای عراق در تردد است.

هشتمین فرمانده مهم داعش نیز  هماهنگ کننده امور رسیدگی و پیگیری امور بیوه ها و خانواده های داعش یعنی عوف عبد الرحمن  عفری معروف به ابو سجی است.

فارس ریاض نعیمی معروف به ابو شیما مسئول هماهنگ کننده پست ویژه است و مسئول انبارهاست. مسئول بمبها و بمب گذاریها نیز خیری عبد  المحمود الطایی معروف به ابو کفاح است.

پس از خیری نیز مسئول اداره کل شوکت حازم کلاش فرحات نام دارد که به ابو عبد القادر شهرت دارد. سپس عبد الله احمد مشهدانی معروف به ابوقاسم قرار دارد که مسئول مهاجرین عرب و منتقل کننده انتحاری هاست.

سیزدهمین نفر در فهرست مهم ترین فرماندهان داعش نیز بشار اسماعیل حمدانی معروف به ابو محمد ، مسئول پیگیری زندانیان داعش است.

چهاردهمین نفر از فرماندهان داعش نیز عبد الواحد خضیر احمد معروف  به ابو لؤی یا ابو علی است که مسئول امنیت کل داعش  است.

نعمه عبد نایف جبوری معروف به ابو فاطمه والی ولایت کرکوک از دیگر سرکرده های داعش است. شانزدهمین فرمانده داعش نیز رضوان طالب حسین اسماعیل حمدونی معروف به ابو جناس است که والی ولایت مرزهاست.

پس از او نیز وسام عبد زید زبیدی معروف به ابو نبیل والی ولایت صلاح الدین قرار دارد. هجدهمین رده از فرماندهان گروهک تروریستی داعش نیز احمد عبد  القادر جزاء معروف به ابو میسره یا ابو عبد الحمید نام داردکه والی ولایت بغداد است.

گزارشگر العراقیه گفت رقابت بر سر ولایت در بین داعش تروریستی در ترسیم خط مشی این گروهک در گسترش جغرافیایی و بشری نیاز دارد و بیشتر فرماندهان داعش از سازمان اطلاعات رژیم مخلوع سابق هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار