فصل هفتم "راهكارهای سبك زندگي مهدوی" از شنبه 7 تير به روي آنتن شبكه دو می رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو، محمد رفعتی با اعلام این خبر گفت: تاکنون شش فصل از فصول برنامه «راه آرامش» با عناوین «تربیت فرزند»، « جمعیت»، «روابط زن و مرد»، «عوامل مؤثر بر تحکیم روابط خانوادگی»،« اسباب بازیها و آسیب شناسی آنها» و «بررسی ابعاد نظارت خانواده ها بر کودکان» پخش شده و این هفته شاهد پخش فصل هفتم این برنامه با موضوع «خانواده مهدوی» هستیم.

در جامعه کنونی به دلیل مشغله خانواده ها و عدم توجه لازم به تربیت فرزندان در محیط گرم خانواده‌ها، شاهد تغییر رفتار و فاصله ارتباطی فرزندان با والدین و بالعکس هستیم که این امر از آنچه هدف یک جامعه اسلامی و منتظران واقعی یک جامعه موعود است بعید است، در نتیجه در این فصل از برنامه سعی دراین برنامه به ارائه راهکارهایی در این زمینه و فراهم آوردن بستری برای یک جامعه مهدوی بپردازیم.در این فصل، كارشناس مذهبی برنامه، حجت الاسلام کفیل با پرداختن به این مسئله كه چه كنیم خانواده ای مورد توجه و رضایت امام زمان(عج) و به عبارت دیگر خانواده مهدوی داشته باشیم به چند راهكار عملی اشاره می كند.

در سه برنامه نخست این فصل، به موضوعات صبر، امید، كسب رضایت خدا توسط كارشناس پرداخته شده است. حجت الاسلام کفیل دراین باره گفت: صبر یعنی اهل مدارا بودن و پیامبر(ص) می فرماید: خدا به من امر كرده به مدارای با مردم، به عبارت دیگر ما باید در مقابل برخورد خانواده و برخورد مردم صبور باشیم یا به اصطلاح به جان بخریم و به رو نیاوریم.

وی افزود: در مقابل آن بدخلقی است كه امام زمان(عج) هم با اخلاق بد و بدخلقی مخاف است. قسمت دیگر برنامه، كارشناس درباره این نكته كه همانگونه كه هركس در رفتار خود به گونه ای عمل می كند دیگران از او ناراضی نباشند، با به شكلی عمل كند كه خدا نیز از او راضی باشد و این مقدم بر رضایت خلق و مردم است، به نقل روایات و خصائل بزرگان دین اشاره نمود.

قسمت چهارم این فصل، كارشناس برنامه با اشاره این پرسش كه چگونه رضایت امام زمان را جلب كنیم؟ به چند نكته مهم ازجمله قدم درمسیر بندگی خدا، احترام و رعایت حق پدر و مادر، ادب داشتن و حذف منیت ها در زندگی اشاره نمود.

در طی این فصل با طرح موضوع درمیان قشر جوان ونخبه جامعه یعنی دانشجویان و طلاب، از نظرات این قشر فرهیخته نیز در برنامه استفاده شده است.

فصل هشتم از برنامه راه آرامش با «موضوع زینت و آرایش و مد و لباس» در خانه و اجتماع و با كارشناسی محقق و استاد حوزه سركار خانم معین الاسلام نیز از روز چهارشنبه چهارم تیرماه روی آنتن شبكه دو قرار می گیرد و هفته بعد نیز به ادامه این بحث پرداخته خواهد شد.

به منظور توجه بیشتر مخاطبان، مسابقه ای پیامکی طراحی شده که علاقه‌مندان می توانند با پاسخ دادن به سؤالات این برنامه از طریق سامانه پیامکی 30000212 از جوایز ارزشمندی برخوردار شوند.

«راه آرامش» کاری از گروه معارف شبکه دو سیماست كه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 از شبکه دو سیما پخش می شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار