"ضیافت" شبکه مستند در ماه مبارک رمضان

شبکه مستند سیما برای ماه مبارک رمضان، مجموعه های جذاب و مستندهای جدیدی همچون «پشت ماه»،«یک لقمه نون»،«فرمول یک»،«زندانیان کوه پامیر»،«180روز تنهایی در بالکان»،«گامپرت آپولو» را آماده پخش کرده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ شبکه مستند سیما برای ماه مبارک رمضان ، مجموعه های جذاب و مستندهای جدیدی  همچون «پشت ماه»، «یک لقمه نون»، «فرمول یک»، «زندانیان کوه پامیر»، «180 روز تنهایی در بالکان»، «گامپرت آپولو » و.... را آماده پخش کرده است.

«پشت ماه»: مجموعه ای به تهیه کنندگی محمد هوشمند که  با انتخاب 25 سریال رمضانی از بین 40 سریال سال‌های اخیر در گفتگو با تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران آنها  به سراغ پشت پرده این آثار رفته است. «صاحب‌دلان»، «اغما»،‌ «ملکوت»، «او یک فرشته بود»، «خانه به دوش» و «مثل هیچکس» از جمله این 25 سریال هستند . همچنین قرار است پشت صحنه سریال های رمضانی امسال نیز در این مجموعه به تصویر کشیده شود.

«یک لقمه نون»: سری دوم این مجموعه را امیرحسین خلیل زاده برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه مستند ساخته است. اين مجموعه با رويكرد به تصوير كشيدن زندگي انسان هايي ساخته شده است كه تحت هر شرايطي به دنبال كسب روزي حلال هستند . منتهي در سري جديد سعي  شده به مشاغلي پرداخته شود كه بيشتر به زندگي مردم و بخصوص نسل جوان نزديك است. 

«مثبت هفتاد»: مجموعه مستند ترکیبی « مثبت هفتاد» به انعکاس خاطرات سالمندان می پردازد و روایت های جذابی را از گذشته ، آداب و رسوم قدیم شهرها و نوع ارتباطات مردمی بیان می کند و لحظات شیرین گذشته را در مقایسه با رسوم بجامانده امروزی یادآور می شود. در ماه مبارک رمضان نیز این مجموعه با هدف ثبت خاطرات سالمندان درباره ماه مبارک رمضان و آداب و رسوم آن پخش خواهد شد.

«شبهای مستند»: "شب‌های مستند" عنوان برنامه‌ی باسابقه و پرمخاطبی در شبکه‌ی مستند است که به پخش کامل فیلم‌های مستند و گفتگو و نقد و بررسی درباره‌ی فیلم با حضور کارگردانان و منتقدان می‌پردازد. این مجموعه در ماه مبارک رمضان و شبهای قدر با رویکرد ویژه ای روی آنتن خواهد رفت.

«افغانها در اوج»: افغانستان کشوری که سالها درگیر جنگ با تروریست و آشوب بوده است، با شنیدن نام این کشور همه ما یاد طالبان تروریست و جنگ می افتیم در حالی که این کشور درگذشته بدلیل داشتن مناظر زیبا در دنیا شهره بوده در این مستند 50 دقیقه ای با فتح قله نوشاخ به تماشای زیباییهای طبیعت می‌نشینیم.

 «هواپیمایی فرانسه » : بزرگترین شرکت هواپیمایی فرانسه که به کارآمدی و بی نقصی شهره بوده است، اما سقوط هواپیماهای این شرکت باعث زیر سوال رفتن این شرکت بزرگ شده است. این مستند به رازهای این اتفاق می‌پردازد.

« 180 روز تنهایی در بالکان » : این مستند 50 دقیقه ای داستان زندگی انسانی تنها در دریاچه بالکان است که  به مدت 6 ماه باید با تمام سختی های این زندگی به تنهایی کنار بیاید.

 « خاک و خط    » : این مستند طبیعت درباره دریاچه ای وسیع است که خشک شده است اما هر سال میزبان گروهی گور خر آفریقایی است که در این صحرای سوزان به این مکان مهاجرت می کنند.
« ترن هوایی بزرگ »  : یکی از سریعترین ترن های هوایی جهان چگونه ساخته می شود؟ در این قسمت از ابر کارخانه به این سوال پاسخ داده می‌شود.

«رو در رو به زنبور غول پیکر» : جمع آوری عسل زنبور غول پیکر آسیایی در شمال غربی نپال در فصل بهار در این مستند همراه با یک نوجوان نپالی می شویم که برای اولین بار همراه با پدر خود به این شکار می‌رود.

«فرمول یک»: تاریخچه برگترین مسابقه ماشین سواری دنیا فرمول یک در این مستند بسیار دیدنی تصویر شده است. 

«گامپرت آپولو» : یک ابر خودرو 604 اسب بخاری که یک میلیون دلار قیمت دارد این ماشین آلمانی بسیار زیبا و هیجان انگیز می‌باشد.

«شکار ببر روسی»: این مستند روایت سفر به حیات وحش روسیه برای پیدا کردن یکی از زیباترین حیوانات جهان یعنی ببر سیبریایی است. 

«افسانه و دایناسورها»: در این مستند 95 دقیقه ای به اعماق تاریخ برای دیدن و شناختن موجوداتی کهن دایناسورها سفر می کنیم.

«آلبرت فالکو»: آلبرت فالکو یکی از بزرگترین کاشفان قرن بیستم می باشد که به اکتشاف اقیانوسها می پرداخته است. این مستند به زندگی او می‌پردازد.

«ماک تراک» : ماک تایتان ماشین با قدرت یدک کشی 200 تن  است. این مستند از مجموعه ابر کارخانه ها آماده پخش شده است.

«سیاره ی مورچگان»: آزمایشی بزرگ .برای به نماش درآوردن زندگی مورچگان . این مستند در یک قسمت صد دقیقه ای از شبکه مستند پخش خواهد شد.

« زندانیان کوه پامیر افغانستان» : زندگی قزاق های کشور افغانستان در کوه پامیر دستمایه این مستند 55 دقیقه ای است. 

 «ابر سلاح های دنیای باستان » : این مجموعه در سه قسمت 50 دقیقه ای ابر سلاح های دنیای باستان که در جنگ های بزرگ بکار گرفته شده اند را مورد بررسی قرار می‌دهد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار