عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: نمایندگان نامه استیضاح وزیر نیرو را امضا کردند بنابراین هیات رئیسه مجلس باید استیضاح چیت‌چیان را اعلام وصول کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه 4 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: براساس قانون استیضاح وزیران حق مسلم نمایندگان مجلس است.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان بسیاری از شهرهای کشور نامه استیضاح وزیر نیرو را به دلیل مشکلات موجود در زمینه آبرسانی و عدم رسیدگی کافی به موضوع خشکسالی تالاب‌ها و رودخانه‌ها امضا کردند؛ بنابراین باید هیات رئیسه این استیضاح را اعلام وصول کند.
 
قاضی‌پور افزود: باید به مشکلات کمبود آب به طور جدی رسیدگی کرد این مسئله تا آنجا مهم است که می‌گویند جنگ‌های آینده بر روی موضوع تامین آب خواهد بود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: چیت‌چیان باید در زمینه مشکلات کمبود آب شرب کشاورزی و مسائل دیگری مانند مهار آب رودخانه‌ها و خشکسالی دریاچه‌ها جواب قانع کننده‌ای به مجلس بدهد و در صورتی که تا ده روز نتواند نمایندگان را قانع کند او را از وزارت عزل خواهیم کرد.
 
باهنر در پاسخ به اخطار قانون اساسی قاضی‌پور گفت: استیضاح حق مسلم نمایندگان است اما بهتر است که به هیات رئیسه مجلس کمک  و تلاش شود که استیضاح‌ها به صورت جمعی مطرح شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع استیضاح در کشور بسیار مهم است بنابراین اگر نمایندگان به هیات رئیسه زمان بدهند کار مطلوبی خواهد بود و هیات رئیسه در صورتی که نتواند نمایندگان متقاضی استیضاح را قانع کند، مکلف است استیضاح یک یا چند وزیر را اعلام وصول کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار