مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات از برپایی نمایشگاه سراسری گل و گیاهان زینتی این شهرستان بعد از دو سال وقفه در شهریور ماه امسال خبر داد.


قاسم علی صفر صفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: این نمایشگاه در دوسال گذشته به علت نبود اعتبار و همکاری نکردن مسوولان ادارات دولتی برگزار نشد و امسال با همکاری جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی اتحادیه گل و گیاه محلات از 25 تا 29 شهریور در پایانه گل و گیاه این شهرستان دایر خواهد شد.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود یک میلیارد ریال اعتبار برای برپایی این نمایشگاه هزینه شود که رقم یاد شده توسط 300 عضو شرکت تعاونی اتحادیه گل وگیاه محلات و جهاد کشاورزی این شهرستان تامین خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت:در این نمایشگاه که در 37 هزار مترمربع وسعت با 100 غرفه برپا خواهد شد گلکاران بخش خصوصی و پرورش دهندگان گلهای زینتی از شهرهای دزفول، چالوس و نوشهر محصولات خود را معرفی خواهند کرد.
صفری افزود: هم اکنون جهاد کشاورزی برای ارایه غرفه، درحال فراخوان به تولید و پرورش دهندگان گل به سراسر کشور است تا زمینه حضور گلکاران را در این نمایشگاه ملی فراهم کند.
مدیرعامل اتحادیه گل و گیاهان محلات نیز گفت: اعضای شرکت تعاونی این اتحادیه برای معرفی محصولات گلکاران محلاتی و از دست ندادن بازار فروش، بخشی از هزینه برگزاری این نمایشگاه را تقبل کرده است.
ابراهیم علی پور برپایی غرفه، انتظامات، اسکان، پذیرایی میهمانان، برگزاری مسابقات فرهنگی، تزئین غرفه و حمل و نقل ملزومات را از جمله هزینه های برپایی نمایشگاه عنوان کرد.
وی گفت: در 11 دوره قبلی نمایشگاه، که در محلات برگزار شده، سازمانها و ادارات دولتی همکاری خوبی داشتند اما در دوسال گذشته اتحادیه گل محلات را در برگزاری نمایشگاه همراهی نکردند.
وی با بیان اینکه، برپایی نمایشگاه گل و گیاهان زینتی محلات زمینه جذب گردشگران را نیز فراهم می کند،گفت: در سالهای قبل 300 تا 400 هزار نفر از استان های مجاور از این نمایشگاه دیدن می کردند.
علی پور یادآور شد: گل و گیاهان زینتی یکی از محصولات مهم بخش کشاورزی استان مرکزی و به ویژه در شهرستان محلات است و منبع درآمد یک سوم جمعیت 54 هزار نفری این شهرستان از این محل تامین می شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی اتحادیه گل و گیاهان محلات افزود: در دو سال اخیر شرکت تعاونی گل وگیاه محلات به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه به علت بروز پدیده خشکسالی و نداشتن توان مالی قادر به برگزاری آن نبوده است.
علی پور، از دست دادن بازارهای فروش، کاهش گردشگران و کم شدن میزان درآمد از محل تولید گل را از تبعات برگزار نشدن این نمایشگاه در شهرستان محلات عنوان کرد.
سالانه 172 میلیون شاخه گل در محلات تولید و شش میلیون گل شاخه بریده صادر می شود که 18 درصد صادرات سالانه گل کشوراست.
برچسب ها: نمایشگاه ، سراسری ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.