مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت: 58 هزار و 541 نفر زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، لیلا سلاحورزی ظهر امروز در دیدار با رسانه‎های عمومی لرستان در خرم‌آباد ضمن تقدیر از حضور پر شکوه مردم لرستان و استقبال از رئیس جمهور ایران در سفر به این استان اظهار داشت: خوشبختانه حضور پرشکوه و خود جوش مردم لرستان از دکتر روحانی بسیار خوب بود که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

وی عنوان داشت: 12 درصد زنان در عرصه‎های اجتماعی استان لرستان فعال هستند و بیش از 58 هزار زن سرپرست خانوار در این استان وجود دارد.یکی از مشکلات استان لرستان عدم کار آفرینی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار است که در سفر رئیس جمهور به استان لرستان به این امر توجه ویژه‎ای شد.

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان با بیان اینکه 45 درصد نرخ بیکاری زن‏ها در استان لرستان است، گفت: 11 هزار و 276 نفر ورزشکار سازمان یافته زن در این استان فعال هستند.

سلاحورزی ادامه داد: یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت استان لرستان را زنان تشکیل می‎دهند که این تعداد زن نیازمند توجه و حمایت‎های ویژه‎ای از جانب دولت و مسئولان هستند.

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: بیش از 11 درصد از زنان لرستان در فعالیت‎های اجتماعی حضور دارند و فعال هستند.

وی افزود: در حال حاضر 52 هزار و 961 زن در دستگاه‎های اجرای سطح استان لرستان شاغل هستند، بنابراین زنان باید سعی کنند در عرصه‎های مختلف با کار آفرینی وارد میدان فعالیت و کار شوند. نرخ بیکاری زنان لرستان 45 درصد بوده و کمتر از 10 نفر از آنان در پست‏های مدیریتی و تصمیم‌گیری فعالیت می کنند.

این مسئول یادآور شد: مهم‏ترین آسیب‎های اجتماعی امروز جامعه ما مربوط به طلاق، اعتیاد است. بر اساس آخرین سرشماری سال گذشته تعداد زنان روستایی 335 هزار و تعداد زنان شهری 711 نفر و 547 هزار بوده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان  با اشاره به اینکه استان لرستان از نظر مرکز رادیوتراپی محروم است، گفت: برخی از زنان به بیماری مبتلا هستند که به رادیوتراپی نیازمند هستند.

وی متذکر شد: به زنان در استان لرستان تاکنون توجه خاصی نشده است، اما دولت تدبیر و امید به زنان اهمیت ویژه‎ای می‎دهد و در همین راستا کارگروه‌های زیادی نیز در کشور در حال تشکیل هستند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.