معاون وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت : برای رسیدن به نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی هم اکنون دو موضوع حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه اشتغال مطرح است که باید به هر دو موضوع اهتمام ویژه ای داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، پرند در جمع مديران آموزشگاه هاي آزاد استان اصفهان با اشاره به اجراي الگوي آموزش ،تولید ، بازاریابی و فروش توسط اين سازمان توضیح داد: با کمک بخش تعاون، صندوق مهر امام رضا (ع)، معاونت اشتغال و توسعه كارآفريني وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بهزیستی در حال اجرا کردن طرح یاد شده در کشور هستیم که توفیقات خوبی هم در همین مدت بدست آمده است.

وي گفت : در حال حاضر نرخ بیکاری جوانان از متوسط نرخ بیکاری در کشور بالاتراست و اين افزايش آسیب های اجتماعینظیر فقر، اعتیاد ، طلاق و بسیاری از موارد دیگر را منجر مي شود.

پرند در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه آموزشگاه هاي آزاد به عنوان بازوان قدرتمند اين سازمان هستند خاطر نشان كرد : در وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي هميشه از سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور بعنوان يك سازمان با برنامه ،‌ مستحكم و سازماني كه نيروهاي فعال دارد ياد شده است كه اين مهم شامل بخش دولتي و بخش خصوصي اين سازمان است .

وي در خصوص حركت مدل آموزشي آموزشگاه ها به اجراي طرح آموزش ، توليد ، بازاريابي و فروش تاكيد كرد و افزود : آموزش هاي مهارتي در قالب دو مدل عمومي و تخصصي اجرا ميشود كه افراد در مدل عمومي فقط براي كسب و يا ارتقا مهارت شخصي مراجعه مي كنند ولي در مدل آموزش تخصصي حتما بايد به اشتغال ختم شود چرا كه بسياري از فارغ التحصيلان دانشگاهي و دانشجويان طالب اين مدل آموزشي هستند .


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، معاون ، وزیر ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.