فاز اول مجتمع 17 هکتار گمرکات خراسان جنوبی تیرماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه این مجتمع 17 هکتاری از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است افزود: فاز اول این مجتمع با اعتبار دو میلیارد و 600 میلیون تومان تا پایان تیرماه سال جاری در استان به بهره برداری می رسد.

خاشی تصریح کرد: در زمینه احداث فاز دوم مجتمع 17هکتاری گمرکات استان با استانداری استان موافقتنامه امضاء شده که این فاز نیز با اعتبار چهار میلیارد و 300 میلیون تومان به زودی احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر صادرات استان ازگمرکات بیرجند، ماهیرود، بازارچه مرزی گلورده، یزدان و دوکوهانه انجام می شود، خاطر نشان کرد: طی دو ماه نخست سال جاری 590 فقره اظهار نامه صادراتی به ارزش 17 میلیون و 31 هزارو 674 دلار در استان صادر شده است.

وی گفت: این تعداد اظهار نامه به وزن 51 هزارو 90 تن در استان صادر که از نظر تعداد اظهار نامه 0.5 درصد، از نظر ارزش چهار درصد و از نظر وزن 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

خاشی اقلام صادراتی استان را روغن پایه، مکمل سوخت، موکت، کاشی، سرامیک، سیمان، مصنوعات پلاستیکی، شکلات، ویفر، مرباجات و اقلام خواراکی مجاز دانست و افزود: این اقلام به کشور افغانستان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه نخست سال جاری دو فقره اظهار نامه وارداتی به ارزش 18 هزارو 958 دلارو به وزن 30 هزارو 960 کیلو گرم صادر شده است،گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهار نامه 75 درصد، از نظر ارزش 87 درصد و از نظر وزن 88 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: عمده اقلام وارداتی به استان تخم اسپند و احشام بوده است که از کشور افغانستان وارد شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.