مدیرکل شیلات استان کرمانشاه بر لزوم ارتقای سرانه مصرف آبزیان در استان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ، کیومرث شهبازی سرانه مصرف آبزیان را در استان کرمانشاه بالای 7.5 کیلوگرم دانست و گفت: در برخی از نقاط استان مثل شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب میانگین سرانه مصرف آبزیان به 10.5 کیلوگرم می رسد که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل شیلات کرمانشاه با بیان اینکه میانگین کشوری سرانه مصرف آبزیان 9 کیلوگرم و میانگین جهانی آن 18 کیلوگرم است، گفت: زمانی سرانه مصرف آبزیان در استان تنها 250 گرم بود که این میزان پایین ترین رقم در کشور و حتی جهان بود.

وی سرانه مصرف گوشت قرمز را در استان بالا دانست و گفت: ذائقه مردم این خطه با گوشت ماهی سازگاری زیادی پیدا نکرده و باید با فرهنگ سازی در راستای تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف فرآورده های دریایی اقدام شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش پخت و پز آبزیان در سطح شهرها و روستاهای استان، گفت: در تلاشیم تا از این طریق فرهنگ استفاده از محصولات شیلاتی را در استان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بین سه تا چهار هزار نفر در استان در این زمینه تحت آموزش قرار گرفتند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این رقم در سال جاری باید دو برابر شود.

شهبازی مصرف ماهی بصورت دوبار در هفته را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مصرف ماهی در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، روماتیسم و ... نقش دارد.

وی ارتقاء سرانه مصرف آبزیان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که با برنامه ریزی درست نسبت به دو برابر کردن سرانه مصرف محصولات شیلاتی اقدام شود می توان گام موثری در راستای دستیابی به سلامت جامعه برداشت./ب

برچسب ها: سرانه ، مصرف ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.