رئیس سازمان مبارزه با تروریسم در انگلیس تائید کرد ارزیابی‌ها درباره آمار انگلیسی‌هایی که در کنار گروههای مسلح در سوریه می‌جنگند بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، آمارها از حضور 400 انگلیسی در کنار گروههای مسلح در سوریه حکایت دارد اما پیتر فاهی گفت آمار واقعی بسیار بیشتر از اینهاست.

گزارشگر المنار در گزارشی گفت : کشورهای منطقه غرب آسیا به جای آنکه منتظر استقبال از خارجی‌ها به عنوان گردشگر یا حتی شرق شناس باشند ، کشورهای این منطقه از جمله لبنان منتظر رسیدن خارجی هایی هستند که افکار گروه دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) و امثال داعش را دارند.

المنار سپس اظهارات ناصر الیمنی جنگجوی انگلیسی عضو داعش را پخش کرد که می گفت:  ما دولتی هستیم که شریعت را در عراق و شام اجرا می‌کنیم. به سربازان نگاه کنید تا بدانید که ما مرزها را به رسمیت نمی‌شناسیم در نبردهایی در شام شرکت کردیم و  ظرف چند روز آینده به عراق خواهیم رفت و در آنجا خواهیم جنگید و سپس باز خواهیم گشت حتی بدون مشکل به اردن و لبنان خواهیم رفت.
این اظهارات در قالب نوار ویدئویی را عناصر داعش از طریق اینترنت پخش کرده‌اند.

در این نوار شش جنگجوی خارجی دیده می‌شوند که سه نفر آنان انگلیسی هستند. ناصر مثنی معروف به ابو مثنی یمنی از جمله آنهاست. 

پدر ناصر که احمد نام دارد به بی‌بی‌سی گفت از دیدن پسرش در کنار داعشی‌ها اظهار تعجب کرد.

وی گفت : می‌ترسم جسد پسرم برگردد زمانیکه دیدم نزدیک بود اشکم در بیاید. نوامبر گذشته و برادر کوچکش اصیل نیز که هفده سال دارد ناپدید شدند شاید به سوریه رفته باشند. احتمالا کسی آنها را به کار ترغیب کرده باشند. این حرفها مال ناصر نبود کسی این حرفها را به او یاد داده است . او امکان  نداشت اینگونه رفتار کند. زمان زیادی در جلوی رایانه می‌نشست.

انگلیس برآورد کرده است تعداد شهروندانش که برای جنگ در کنار گروههای تروریستی در سوریه رفته اند چهار صد نفر باشند. پیتر فاهی گفت تعداد حقیقی بیشتر از این رقم اعلام شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار