به گزارش
خبرنگار اجتماعی بشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی، در نشست مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و معاونان دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر نقش مدرسان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: تعیین تکلیف مدرسان از جهت درجه علمی و رتبه کاری زمینه افزایش انگیزه را در آنها ایجاد میکند و انتظار می رود با پیگیری احکام مدرسان به ثبات بیشتر دانشگاه فرهنگیان هم کمک شود.
وی با بیان این که باید وجه "تمایز دانشگاه فرهنگیان" با سایر دانشگاه ها در بعد فرهنگی آن باشد، افزود : تاکیدات رهبر معظم انقلاب ناظر به اهمیت این بعد از فعالیتهای دانشگاه است، بنابراین دانشگاه فرهنگیان در بعد "مسائل فرهنگی" باید به صورت ویژه ورود کند، زیرا اگر آموزش دانشجویان در این دانشگاه مانند سایر دانشگاهها باشد فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان زیر سوال می رود.
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به نقش کارورزی در عمق بخشی به آموزش های دانشجو معلمان افزود: تنوع مناطق کشور ایجاب میکند الگوهای تربیت معلم مناسب با نیاز و شرایط ویژه مناطق کشور مورد مطالعه قرار بگیرد و الگوهای تربیت معلم تدوین و در بستر دانشگاه فرهنگیان اجرایی شود.
وی با اشاره به تکالیف قانونی گفت: براساس سند تحول بحث رتبه بندی و بررسی صلاحیت فردی از تکالیف جدی آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درخواست های متعدد برای ورود افراد به "دانشگاه فرهنگیان" بیان کرد: علیرغم همه فشارهایی که در این خصوص وجود دارد به صراحت می گویم ورود نیروهای انسانی کمتوان به این دانشگاه ممنوع است و هیئت علمی دانشگاه باید براساس ضوابط جذب شوند و "هیئت جذب" نباید اجازه دهد هر کسی به عنوان مدرس یا هیئت علمی وارد دانشگاه فرهنگیان شود.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان نمونه و اعلام حمایت ایشان از آموزش و پرورش گفت: این سخنان قوی ترین دفاع ممکن از آموزش و پرورش بود و دستگاه تعلیم و تربیت به صورت عام و دانشگاه فرهنگیان به صورت خاص باید این فرصت تاریخی را مغتنم بشمارند و از آن استفاده کنند.
فانی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان باید به تربیت نیروی انسانی "متخصص اهتمام ویژه داشته باشد،خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در ستاد و ادارات استانی و مناطق از کمبود نیروهای متخصص در رنج است، بنابراین لازم است دانشگاه فرهنگیان با همکاری وزارت علوم در رشته های "مدیریت" و "برنامه ریزی" در مقطع کارشناسی ارشد نیروهای متخصص تربیت نماید و براساس ماده 28 اساسنامه در مسیر توسعه مشارکت های مردمی گام برداشته و در راستای کمک به مدارس غیردولتی و هیئت امنایی معلم مورد نیاز آنان را هم تربیت کند.
انتهای پیام/