استفاده از چسب‌های کوچک کننده بینی و یا دستگاه‌هایی که بینی را کوچک می‌کند، هر دختر یا پسر جوان را وسوسه می‌کند تا این روش‌ها را برای کوچک شدن بینی انتخاب کند ولی آیا این روش‌ها امکان‌پذیر است؟

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هر جراحی زیبایی بینی حدود 1.5 تا 2 ساعت زمان می‌برد که جراح با انواع لوازم جراحی تیز و برنده و با دقت بسیار بالا کار می‌کند و در چنین شرایطی حدود 20-10 درصد افراد بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، ناراضی هستند.
با این اوصاف، اینکه یک برچسب یا دستگاه کوچک بتواند تمام این کارها را انجام دهد و فرم بینی را که از استخوان و غضروف و چربی و بافت همبند تشکیل شده، از روی پوست تغییر دهد، شبیه یک شوخی است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک تأکید کرد: این وسائل هیچ پایه و اساس علمی و پزشکی ندارند و مورد تأثیر هیچ مرکز علمی در هیچ کجای جهان نیست.
طرز کار و عملکرد این دستگاه‌ها و برچسب‌ها برای هیچ پزشک و متخصصی معلوم نیست و تنها جنبه تبلیغات دارد یک کالای تجاری است.

وی در پایان تأکید کرد: بالا رفتن آگاهی عمومی جامعه و اینکه مخاطبان گول این تبلیغات را نخورند، در میزان تبلیغات این وسائل بسیار مؤثر است.

 چه کسانی باید جراحی زیبایی بینی انجام دهند؟
عمل جراحی زیبایی بینی، یکی از بیشترین اعمال جراحی است که معمولاً 20 – 10 درصد افراد بعد از انجام عمل زیبایی بینی از فرم جدید بینی خود ناراضی هستند.

دکترعبدالجلیل کلانترهرمزی، گفت: در برخی از موارد انجام عمل زیبایی بینی، توصیه می‌شود افرادی که بینی‌های بد شکل دارند، بینی‌هایی که نسبت به سایر اجزای صورت بزرگ است.

وی افزود: افرادی که پولیپ‌های بزرگ و آلرژیک بینی دارند، باید از طریق جراحی مستقل بینی، ابتدا پولیپ اصلاح شود و بعد جراحی زیبایی انجام شود.

وی ادامه داد: بهترین سن انجام عمل زیبایی برای دختران 17 سال به بعد و برای پسران 18 سال به بعد است و هر چه سن فرد بالاتر برود، جواب به جراحی زیبایی کمتر می‌شود و از آنجایی که با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد تأخیر در هماهنگی پوست و عمل جراحی انجام گرفته وجود دارد و نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک در پایان گفت: زمینه بیمارهایی قلبی – عروقی و متابولیک بخصوص بعد از 50 سالگی، کیفیت جراحی زیبایی بینی را بسیار کاهش می‌دهد.



انتهای پیام/

برچسب ها: بینی ، جراحی ، زیبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار