دو فرمانده ارشد طالبان در استان هرات افغانستان که به قطع انگشتان دست رای دهندگان افغان در روز انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم بودند به دست نیروهای پلیس کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وزارت کشور افغانستان شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ˈملاروفˈ و ˈملامتینˈ متهم به بریدن انگشت دست 11 نفر از شهروندان افغان بودند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 24 خرداد رای دادند.

براساس این بیانیه ؛ این دو فرمانده طالبان شب گذشته در عملیات ویژه نیروهای افغان در شهرستان ˈکشک کهنهˈ هرات شناسایی و کشته شدند.

پیش از این نیز ˈملاشیرآغاˈ یک عضو دیگر طالبان که متهم به قطع انگشتان دست رای دهندگان افغان در انتخابات 24 خردادماه بود در شهرستان رباط سنگی استان هرات کشته شد.

وزارت کشور افغانستان در این بیانیه اعلام کرده است که افراد دیگری که در این حادثه متهم هستند نیز تحت پیگرد قرار دارند و بزودی بازداشت خواهند شد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 24 خردادماه در سراسر افغانستان برگزار شد و 11 تن از افراد که در انتخابات شرکت کرده و آراء خود را به صندوق های رای در استان هرات انداختند بدست افراد طالبان انگشت رنگ شده دست آنان قطع شدند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.