بهترین نوشیدنی برای بدن، آب است و برخی دیگر از نوشیدنی‌ها می‌توانند اثرات تخریبی فراوان بر دندان‌ها داشته باشند، به طوریکه یک نوع قهوه به راحتی می‌تواند کار شما را به دندانپزشکی بکشاند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در یک تحقیق جدید دریافته‌اند برخی از انواع دانه‌های قهوه می‌تواند به شدت باعث خرابی و آسیب دندان‌ها شود و افراد باید قطعا از مصرف آن‌ها خودداری نمایند.

گفتنی است، بر اساس جدید ترین تحقیقات انجام شده یک ماده‌ خاصی در برخی دانه‌های قهوه وجود دارد که می‌تواند سبب افزایش تولید باکتری‌های تولید کننده پلاک‌های دندانی شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، پژوهشگران به افرادی که به شدت علاقه مند به مصرف قهوه هستند، توصیه می‌کنند پس از مصرف این نوشیدنی‌ حتما مسواک بزنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه فدرال شهر ریودوژانیرو، پلاک‌های دندانی اصلی ترین عامل پوسیدگی دندان‌ها هستند، زیرا به باکتری‌های مولد ایجاد حفره دندانی کمک می‌کنند.

کارشناسان موثر ترین نوشیدنی برای بدن را آب خالص می‌دانند و توصیه می‌کنند افراد برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان خود و نیز زیبایی رنگ دندان‌ها تا حد امکان کمتر قهوه بنوشید.


انتهای پیام/
 

برچسب ها: قهوه ، دندان ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار