دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه شورا توجه بیشتری نسبت به اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات دارد، گفت :وزارت ارتباطات باید جدی تر به مسائل نگاه کند، چرا که بودجه‌های زیادی در خصوص این پروژه ملی صرف شده است.

 محمد حسن انتظاری در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص‌های بین المللی مانند پهنای باند، تعداد مشترکان و سرعت دسترسی اینترنت که باعث رشد ایران در رتبه بندیهای جهانی می شود، متاثر از اجرای شبکه ملی اطلاعات است، اظهار داشت : شبکه ملی اطلاعات باید در کشور راه اندازی شود اما اجرای آن تاکنون با تاخیراتی همراه بوده که باید تصمیم گیری های لازم در این زمینه صورت گیرد. 
 
  وی همچنین با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجاری بسیاری از اعضا در این زمینه اظهار نگرانی کرده اند، افزود: ما در جلسه بعدی شورایعالی فضای مجازی، یک گزارش نظارتی مبنی بر عدم اجرای شبکه و کم کاریهای صورت گرفته در این زمینه به اعضای شورا ارائه خواهیم کرد و پیشنهاداتی را برای طی شدن این فرآیند ارائه می دهیم. 
 
 انتظاری مرکز ملی فضای مجازی را ناظر بر پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت : انسجام لازم برای اجرای این طرح ملی در وزارت ارتباطات دیده نمی شود و این در حالی است که اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات باید با جدیت و کارهای حرفه ای و مهندسی انجام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار