دبیر همایش مدیریت تهدیدات در فضای سایبری با بیان اینکه نشت اطلاعات عوارضی مثل از دست دادن فرصت اقتصادی و خسارت‌های سنگین مالی به دنبال دارد، گفت: نشت اطلاعات بین 600 هزار دلار تا 2.4 میلیون دلار خسارت به کاربر وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار اورژانس ‌it  باشگاه خبرنگاران، سینا بقایی دبیر همایش مدیریت تهدیدات در فضای سایبری در آیین افتتاح همایش مدیریت تهدیدات در فضای سایبری در جمع خبرنگاران بیان داشت: در سال 2013 ، 61 درصد حملات سایبری توسط انواع بد افزا‌رها انجام شد.

وی همچنین به خسارت‌های ناشی‌از نشت اطلاعات اشاره کرد و گفت: 35 درصد نشست اطلاعات سازمانی به دلیل شکاف‌های امنیتی داخلی بوده است.

در ادامه دکتر محمد رضا نظری مشاور عالی مرکز همکاری علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دانش، توان بهره گیری از اطلاعات است، بیان داشت: در سازمان‌ها اطلاعات گسترده‌ بوده و دانش همراه با نوآوری مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بهای سنگینی به سازمان‌ها از نظر سخت افزاری داده نمی‌شود تصریح کرد: سرمایه‌های دانشی و مغز افزار‌ها سازمان‌ها را از یکدیگر جدا می‌کنند و اقتصاد دانش بنیان توسط شرکت‌های دانش بنیان ایجاد و خدمات ارزش افزوده در آن رخ می‌دهد.

به گفته‌ی وی دانشی سازمانی است که توان دسترسی به آن وجود داشته و مدیریت دانش فرد جویی را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تهدید در فضای سایبر به دو بخش کاربر و محیط باز می‌گردد، گفت: کم آگاهی، کم تجربگی و شعور اجتماعی و درک کاربر از فضای سایبر می‌تواند امنیت این فضا را هنگام ورود به آن تضمین کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بزرگترین تهدید در فضای سایبر نا آگاهی است، یاد آور شد: در فضای فناوری اطلاعات از منظر امنیت نباید صرفا به هک، فایروال و بد افزار‌ها توجه شود، بلکه مدیریت دانش کمک می‌کند تا از سیستم‌های اطلاعاتی به درستی استفاده شود و دانش در سازمان‌ها نه تنها ذخایر دانش در رویه‌های کاری و فرآیند‌های سازمانی، بلکه اعمال و هنجار‌ها نیز در این مقوله سهیم هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.