دیکتاتور ایتالیایی با یک جمله تاریخی خطاب به تیم ملی فوتبال این کشور در تاریخ فوتبال به یاد ماندنی شد و یکی از عجیبترین داستان های تاریخ فوتبال را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از سایت "On this football day"، دیروز برای فوتبال دوستان ایتالیا یادآور جمله ای تاریخی نقل شده از بنیتو موسولینی دیکتاتور این کشور خطاب به ملی پوشان ایتالیا بود.

موسولینی در چنین روزی پیش از دیدار تیم ملی ایتالیا مقابل مجارستان در جام جهانی 1938 فرانسه خطاب به ملی پوشان کشور خود جمله ای را گفت که حالت تهدید و انگیزه دادن را به طور همزمان داشت.

ایتالیا بعد از شکست تیم های نروژ، فرانسه و برزیل در فینال با مجارستان روبرو شد و موسولینی برای اطمینان از تمرکز بازیکنانش به هر کدام از آنها پیغامی فرستاد با این مضمون که "ببرید یا بمیرید"

ایتالیایی ها در این بازی از ترس به بهترین شکل بازی کرده و با نتیجه 4 بر 2 برنده از زمین خارج شدند.

بعد از بازی شایعه شد که تیم مجارستان به ایتالیا اجازه برد داده است و حتی گزارشی از صحبت های دروازه بان این تیم با نام آنتال زابا وجود دارد که گفته بود:" درست است که اجازه چهار گل را به آنها دادم اما در عوض جانشان را نجات دادم."

هر چند جملات موسولینی در حقیقت یک اصطلاح به این معنی بوده که به زمین رفته و آخرین تلاش خود را به کار ببرید.

با تمام این اوصاف رسیدن تلگرافی با مضمونی تهدید آمیز در دوران حکومت دیکتاتوری از شخصی مانند موسولینی برای بازیکنان آن دوره کاملا جدی به نظر می رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار