کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو در دوحه روز جمعه روستای فلسطینی " بتیر " در کرانه باختری رود اردن را در فهرست "میراث جهانی در معرض خطر " قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو در دوحه روز جمعه روستای فلسطینی " بتیر " در کرانه باختری رود اردن را در فهرست "میراث جهانی در معرض خطر " قرار داد.

شیخه المیاسه بنت حمد آل ثانی رییس کمیته میراث جهانی یونسکو گفت: شرکت کنندگان در 38 امین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو در دوحه در یک رای گیری محرمانه ، روستای بتیر در کرانه باختری رود اردن که دیوار حایل اسراییل آن را تهدید می کند در فهرست میراث جهانی در معرض خطر دادند.

بعد از اعلام نتایج این راگیری محرمانه ، بسیاری از نمایندگان کشورهای جهان به الیاس صنبر نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین تبریک گفتند.

صنبر گفت: در این اجلاس از ارزش استثنایی روستای فلسطینی "بتیر " دفاع شد و درباره خطراتی که این روستا را تهدید می کند روشنگری هایی صورت گرفت.

این مقام مسئول در تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: مقامات اسراییل باید بدانند که بسیاری از کشورهای جهان از سیاست های آنان در قبال فلسطین حمایت نمی کنند. کسانی که به این مصوبه ( درج روستای بتیر در فهرست میراث در معرض خطر ) رای دادند معتقدند که برچیده شدن دیوار حایل تضمین کننده صلح و آشتی است و این لحظه تاریخی در اذهان ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار