نرم افزار کاربردی"نجات بخش" که توسط پژوهشگران آلمانی در مؤسسه فرانهوفر طراحی شده، یکی از این نرم افزارهاست.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ تامین امنیت صدها هزار گردشگری که برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال به برزیل می آیند، یکی از مهمترین اولویتهاست. 
 
در حالی‌که شمار زیادی دوربین‌های تلویزیونی مدار بسته ترافیک شهری، قطارها و مترو را زیر نظر دارند از مردم خواسته شده است که با نرم افزارهای ویژه تلفن‌های هوشمند با مقامات مسئول همکاری کنند. 
 
نرم افزار کاربردی"نجات بخش" که توسط پژوهشگران آلمانی در مؤسسه فرانهوفر طراحی شده، یکی از این نرم افزارهاست.

نام "RESCUER" به معنی "نجات بخش" از سرواژه‌های عبارت راه حل مطمئن و هوشیارانه برای استفاده از افراد در مدیریت بحران و شرایط اضطراری گرفته شده است. 
 
سازندگان این نرم افزار می‌گویند استفاده از افراد به معنی این است که مردم داوطلبانه وظایفی را بر عهده می‌گیرند و اطلاعات مهمی را فراهم می‌کنند و ارتباط با آنها از طریق شبکه ارتباطی تلفن همراه و اینترنت برقرار می‌شود. 
 
با استفاده از تحلیل داده‌های مختلفی که از افراد می‌رسد، خدمات اضطراری و مراکز واکنش به بحران می توانند سریعتر تصمیم بگیرند و اقدامهای لازم برای نجات جان افراد را انجام دهند. جنبه دیگر این پروژه این است که مردم تحت شرایط تنش و فشارهای روحی چگونه تلفن همراه خود را به کار می‌برند.

آزمایش این سیستم هم اکنون در استادیوم فونته نووا در سالوادور واقع در ایالت باهیای ِبرزیل و در آلمان، در اماکن عمومی در جریان است.

برنامه نویسانی که این نرم افزار را طراحی کرده‌اند، می‌گویند اگر سیستمی مثل"نجات بخش"وجود می‌داشت از شمار تلفات در واقعه رژه‌ای که در سال ۲۰۱۰ میلادی در دویسبورگ آلمان به میزان زیادی کاسته می‌شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار