قاضی عسگر گفت : این آموزشها بر روی سایت مربوط قرار گرفته است که افراد در همه دنیا می توانند این آموزشها را دریافت کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، 

وی گفت  : امسال حدود 700 کتاب در قالب نرم افزار تلفن همراه تعریف شده که تاکنون 200 اثر آن آماده شده و روی سایت قرار گرفته و مردم می توانند از طریق تلفن همراه اطلاعات مربوط به حج را دریافت کنند.

وی  با بیان اینکه آموزش روحانیان کاروانهای حج و زیارت به سه بخش تقسیم می شود، افزود: بخش اول آموزشهای حضوری است که در داخل کاروانها در حداقل 12 جلسه برگزار می شود که در این دوره از آموزشها برنامه جامعی به روحانیان داده شده که براساس آن با مدیریت جلسات با استفاده از ابزار سمعی و بصری و الکترونیکی جدید هم زمینه نشاط زائر و هم ارائه خدمات کیفی را فراهم کنند .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت : آموزشهای متمرکز مربوط به آخرین اطلاعات درباره حج و آموزشهای ویژه قشر تحصیلکرده در فضای مجازی از دیگر خدمات آموزشی است که به زائران ارائه می شود.

او بابیان اینکه روحانیان کاروانها از سطح علمی بالایی برخوردارند، افزود: روحانیان برای عضویت در کاروانهای حج از بین مدرسین سطوح عالی حوزه های علمیه انتخاب می شوند و پس از دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی به عضویت درمی آیند.

سرپرست امور حجاج ایرانی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 500 نفر از روحانیان عضو کارونهای حج و زیارت تحصیلات دکتری و سطح چهار حوزه علمیه دارند گفت:مدیران کاروان های حج و زیارت نیز از امسال با رویکرد فرهنگی انتخاب می شوند./س

 

برچسب ها: آموزش ، مناسک ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.