نمایش "هومو ریباس" به شیوه ترکیب فیزیکال تئاتر به کارگردانی یاسر خاسب از سوم تیر در تالار حافظ به روی صحنه می رود.

یاسر خاسب کارگردان و بازیگر نمایش "هومو ریباس" در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت : نمایش "هومو ریباس" بر مبنای روح و انرژی اجرا می شود و به دنبال شناساندن جهان ناشناخته ای از انسان است.
 
وی افزود : این نمایش کاری از گروه بین المللی " بدن دیوانه " است که با نگاهی متفاوت به روح ، ذهن ، جسم خلاق و پر انرژی و بدن انسان معاصر به عنوان یک اتفاق و تجربه ای نو در عرصه هنرهای نمایشی ایران ، در جهان رو به حرکت است .
 
این گروه ترکیبی حرفه ای از هنرهای گوناگون همچون ( نمایشی ، رزمی ، موسیقی ، تجسمی و ....) است که در حوزه تئاتر فیزیکال و مایم معاصر با انسان های هر فرهنگ و زبان و ملیتی در اقسی نقاط جهان ارتباط برقرار می کند .
 
خاسب ادامه داد : نمایش " هومو ریباس " با شیوه ای خاص و کم نظیر برای نخستین بار در تاریخ تئاتر ایران به صحنه خواهد رفت و هدف گروه تئاتر " بدن دیوانه" کشف حلقه گمشده دنیای روح و جسم انسان است ، که در این اجرا به نکات کلیدی ؛ خدا ، انسان ، طبیعت ، انرژی ، آدرنالین ، روح آزاد و ... اشاره می شود.
 
خاسب که نویسندگی و بازیگری این نمایش را نیز بر عهده دارد گفت : مهدی سالی ، امیر امیری ، علی اصغری قجری ، علیرضا شریفی ، محمد رضا شریفی ، سپیده صیفوری ، پروین سلجوقی ، ندا خلیق ، ساغر صباحی ، آناهیتا هوشان ، پردیس زارع ، مریم شجاعی ، خاتون فلاح و مرضیه موسوی دیگر بازیگران نمایش " هومو ریباس" هستند و بامداد افشار آهنگساز ، ملانی آوانسیان و آرش والی نژاد اجرای موسیقی ، شب بو برکند طراحی و ساخت مجسمه ، شیما میر حمیدی طراح لباس و آکسسوار ، رضا حیدری طراح نور ، احمد نگهبان طراح گریم ، حسین ایرجی دستیار کارگردان و برنامه ریز و سیامک شریفان مشاور طراحی این نمایش را بر عهده دارند .
 
وی خاطر نشان کرد : این نمایش از سوم تیر تا 31 تیر ماه سال جاری ساعت 21:30 در تالار حافظ به مدت 40 دقیقه اجرا می شود و علاقمندان می توانند خرید بلیط سه روز نخست را در سایت تیوان با تخفیف انجام دهند.
 
گفتنی است: یاسر خاسب تا کنون پانتومیم معاصر " هدیه مرموز " و پرفورمنس " گل " را در جشنواره های بین المللی هلند ، آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، لهستان ، ارمنستان ، هند ، دانمارک ، برزیل و عراق اجرا کرده است .
 
همچنین ؛ پرفورمنس "ابر" را به صورت مشترک با هلند و برزیل در شهر های آمستردام ، روتردام گرونینگن ، اوتریخ و لاهه و تهران ، پرفورمنس " هما و جنگجو " کار مشترک ایران و ژاپن در تهران ، نمایش " ننه " محصول مشترک ایران و مجارستان را در تهران به صحنه برده است .

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایش ، کارگردان ، مشترک ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار