هاشمی گفت: تفاهم نامه‌ای با بیمه‌ها درحال اجرا است که قرار است، بسته‌ کمک به بیماران صعب العلاج از دو ماه دیگر اجرایی شود و ما امسال پول را بر عکس سالهای گذشته در اختیار بیمه ها قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی برای ارائه برنامه طرح تحول نظام سلامت گفت: ما کار سختی را شروع کرده‌ایم و همه دستگاه‌ها برای اینکه ما موفق شویم باید کمک کنند تا هزینه‌های درمانی کاهش پیدا کند، میزان مرگ و میر کمتر شود، عدالت در سلامت اتفاق بیافتد و دسترسی مردم به خدمات بهتر شود. ما امیدواریم شبکه جامع سلامت را پیش ببریم و این طرحی است که الهام گرفته از طرحهای سراسر دنیاست.

وی با بيان اينكه شبکه جامع سلامت در سطح روستاها متوقف شده است گفت:این طرح در روستاها پیرشده و باید جوانتر شود.

وي ادامه داد: ارائه خدمات برای 8.5 میلیون نفر درحاشیه شهرها پیش بینی شده است،همچنين شبکه‌های مختلفی را  برای خود مراقبتی بیشتر پیش بینی کرده ایم که باید ارتقا پیدا کند.

هاشمی گفت: دو هزار خانه بهداشت تا آخر سال نوسازی می‌شود و 350 قلم دارو در اختیار خانم‌های باردار در روستاها و حاشیه شهرها قرار می‌گیرند که این کمک می‌کند تا ایرانیان کمتر بیمار شوند و مرگ و میر در آنها کاهش پیدا کند و این کار سختی است و ما امیدواریم مدیران آن را به خوبی ادا کنند.

وی ادامه داد: میزان امید به زندگی در کشور ما برای آقایان 72 سال و برای خانمها 74 سال است اما خیلی زود است که برای هدف گذاری عددی را انتخاب کنیم.
 
هاشمی در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده در حوزه سلامت براي روستائيان گفت: برای مناطق روستایی یک اعتبار شصت میلیارد تومانی در حوزه بهداشت پیش بینی شده است،همچنين برای کلان‌شهرها طرح دیگری در نظر گرفته شده است که در تهران شروع خواهد شد.

اجرای بسته کمک به بیماران صعب العلاج از دو ماه دیگر
قاضی زاده هاشمی، درمورد تفاهم نامه بیمه‌ها با وزارت رفاه گفت: این تفاهم نامه با بیمه ها در حال اجرا است و بسته‌ خدماتی درمورد بیماران خاص و صعب العلاج ماههاست که ارائه می شود و 90 درصد هزینه بیماران صعب العلاج را دولت تامین می کند و هزینه درمان بیماران خاص به صورت رایگان است.

وي ادامه داد:آنچه مورد توجه است 10 درصد پرداختی بیماران صعب العلاج است که این بیماران توانایی پرداخت آن را ندارند و ما کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را در این ده درصد حمایت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ما برخلاف سال گذشته که پول را در اختیار شرکت‌های دارویی قرار می‌دادیم تا هزینه دارو را 90درصد کاهش دهند، امسال پول را در اختیار بیمه قرار دادیم تا بیماران خدمات را بهتر دریافت کنند.

ایجاد 16 پایگاه امداد هوایی در کشور
قاضی زاده هاشمی گفت: تا 15 روز آینده 16پایگاه امداد هوایی در سراسر کشور اجرا خواهد شد که  در مناطق پرحادثه و مناطق صعب العبور اورژانس هوایی داشته باشیم، همچنين بالگردهای هوانیروز تعهد کردند که به هنگام حوادث،خیلی خوب سرویس دهند و هلال احمر متعهد شد تا هلی کوپترهایی را که دارند در اختیارمان قرار دهند.


قاضی زاده هاشمی در خصوص فعال شدن مراکز آموزش بهورزی در سراسر  کشور گفت: در گذشته بخشی از مراکز بهورزی غیر فعال شدند و ما قول می‌دهیم که این مراکز فعال خواهند شد و نيز دانش بهورزها و مدیران ارتقا پیدا خواهد کرد.


قاضی زاده هاشمی با بيان اينكه آمار مقدمه پژوهشکده‌های بهداشت ضعیف است،گفت: مقدمه پژوهش آمار است و آمارها درقالب این طرح ضعیف است و اظهار امیدواری می کنیم که آماری به دست بیاید تا برای روند شکل گیری مراکز پژوهشی آماده شود.


قاضی زاده هاشمی در پاسخ جواب نامه جهانگیری معاون سازمان نظام پزشکی مبنی بر کمبود نیروهای پرستاری گفت: این یکی از قسمت‌های سخت کار است، به دلیل تناقضی که وجود دارد ما نباید مشكل را بزرگ کنیم ولی عملاً این کار را کرده‌ایم.

وی افزود: مدلهایی برای خدمت طراحی کرده ایم که باید بودجه ای تامین شود همچنين در اجرای این طرح ها مشکلاتی وجود داشت و ما طبق جلساتی که داریم بار کاری را کاهش می‌دهیم و نيز عقب ماندگی‌ها را در پرداختی ها تجدید نظر می کنیم.

وي ادامه داد:مشکلی که جدیدا  شنیده می شود پولی است که به وزرات بهداشت آمده است كه این پول متوجه مناطق محروم و مردم است و ما اجازه نمی دهیم تبدیل به حقوق و به خصوص در جذب نیروی انسانی شود.

پرداخت معوقات شرکتهای دارویی، پرستاران وپزشکان
قاضی زاده هاشمی گفت: با اعتباري که به وزارت بهداشت تزریق شده است معوقات را به شرکتهای دارویی،پرستاران و پیرا پزشکان پرداخت می کنیم که یک دوازدهم از مجموعه توسط معاونت راهبردی پرداخت می شود.

وي بابيان اين كه برخی از نهادها که درآمدهای خوبی دارند باز هم به این اعتبار چشم داشت دارندگفت:مسئولین باید نقاط محروم کشور را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم به تدریج رفع محدودیت کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۳:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
مثلا من و داداشم دارای بیماری صعب العلاج هستیم و عضو هیچ جا نیستیم بعد چجور میخوان به ما کمک کنن؟
Germany
محمد
۲۱:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
خدا پدر مادر این وزیر عزیز را بیامرزد ( در صورت فوت ) خدا خیرش بده خیلی کار های خوبی انجام داده کار های که وزیر های پیشین فقط حرف میزدند . تو این مدت کم :)
Iran (Islamic Republic of)
میبدی
۱۹:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
باسلام جناب وزیر ضمن تشکر به خاطر حمایت از بیماران صعب العلاج به عرض می رسانم در چند روز اخیر قیمت داروی اکسلودا برای بیماری سرطان تقریبا 50 در صد گران شده است چه کسی مسئول وجوابگو است . خواهشنا نظر مرا در سایت بگذارید ویه جوری به اطلاع وزیر برسانید. بخدا خیلی مشکل شده است
Iran (Islamic Republic of)
ط ـ ز
۱۸:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
با تشکر از وزیر محترم وفعال ، من 4سال پیش سرتان سینه داشتم وجراحی کرده ام و اکنون دارو های کران مصرف وهر شش ما دکترم آزمایش های مختلف برایم می نویسد که هزینه آن بالا است وبیمه هیچ گونه کمکی نمیکند سئوالم این است که این طرح جدید وزارت محترم بهداشت شامل حال بنده هم می شود ؟
آخرین اخبار