نماینده مردم استان کهکیلویه و بویر احمد گفت: تا قبل از شروع طرح تحول سلامت، وضعیت بهداشت و درمان در مناطق محروم استان کهکیلویه و بویر احمد بسیار آسیب پذیر بود ولی بعد از اجرای طرح، بار سنگینی ار دوش بیماران برداشته شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،غلام محمد زارعی، نماینده مردم استان کهکیلویه و بویر احمد در نشست مسئولان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که با حضور وزیر بهداشت تشکیل شد، گفت: تا قبل از شروع طرح تحول سلامت، وضعیت بهداشت و درمان در مناطق محروم استان کهکیلویه و بویر احمد بسیار آسیب پذیر بود ولی بعد از اجرای طرح، بار سنگینی ار دوش مردم برداشته شد.

وی ادامه داد: متوسط درآمد مردم در این استان نسبت به استان های دیگر ایران پایین تر است و همین اتفاق آسیب پذیری را افزایش داده به طوری که بیماران ناچاراند به مراکز دولتی مراجعه کنند.

دکتر زارعی با اشاره به این که طرح تحول سلامت به همه نگرانی های بیماران پاسخ مثبت داده، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهر یاسوج نبودن فضای فیزیکی مناسب در دانشگاه و مراکز درمانی است همچنین ساختار این فضاها نیز جوابگوی نیازهای حوزه بهداشت و درمان نبوده و این در حالی است که شهر یاسوج مهاجرپذیرترین شهر کشور است و در هر ماه 100 نفر به جمعیت آن اضافه می شود.

وی با بیان این که مهاجران قطعا نیاز به خدمات رفاهی خواهند داشت، گفت: درست است که تمام جهت گیری های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج متوازن کردن خدمات است ولی مرکز استان باید از نظر اعتبارات بیشتر مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند اطراف شهر را نیز از نظر خدمات بهداشتی درمانی پوشش دهد.

وی در پایان ضمن تشکر مجدد از حضور وزیر بهداشت در استان کهکیلویه و بویر احمد و تقدیر از خدمات موسسه خیریه نورآوران سلامت در دیشموک ابراز امیدواری کرد که مشکلات حوزه سلامت در این استان با جهت گیری مثبت وزیر بهداشت هر چه سریعتر مرتفع گردد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: طرح تحول ، سلامت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار