دکتر سید حسن هاشمی گفت: امسال اعتبار خوبی برای بازسازی و نوسازی حدود 2 هزار خانه بهداشت در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، سید حسن هاشمی در جمع مسئولان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به این که این سفر فرصت مغتنمی برای بازدید از استان کهکیلویه و بویر احمد و مناطق محروم از قبیل دیشموک، بهدشت و گچساران بود، گفت: دولت علی رغم تمام گرفتاری ها، امسال توجه ویژه ای را به بخش بهداشت و درمان مبذول داشت و با قدم هایی که در این زمینه برداشت، به مردم این اطمینان را داد که نسبت به تعقیب تحقق آرمان های انقلاب و همچنین نسبت به آینده امیدوار باشند.

دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به این که امسال رقم قابل توجهی نسبت به سالهای اخیر به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته، اضافه کرد: امسال سخت ترین سال است چون هم باید در پزشکان، پرسنل و مدیران دانشگاه ها تغییر رفتار ایجاد شود و هم باید تلاش کنیم سطح رضایتمندی و آرامش مردم را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که هر کدام از ما موظفیم در حوزه خود به درستی عمل کنیم، خاطرنشان کرد: درست است که در حوزه سلامت قدم هایی موثر برداشته شده ولی رساندن مردم به سطح کامل و مناسبت رضایتمندی زمان می برد.

وی افزود: یکی از معضلات ما کمبود فضاهای فیزیکی مراکز بهداشتی درمانی است و دولت نیز برای تامین منابع جدید در این زمینه محدودیت هایی دارد. تنها راه حل این مشکل جلوگیری از ساخت و ساز فضاهای فیزیکی غیر ضروری، استفاده مناسب از فضاهای موجود و خلق منابع جدید از این محل است. 

دکتر هاشمی با اشاره به این که یکی از اشتباهات گذشته این بود که پولی که باید صرف نیازهای بیماران و حقوق پرسنل بیمارستان ها می شد، صرف ساختمان سازی برای توسعه دانشکده های جدید گردید، گفت: همین امر بیماران را به سوی مراکز خصوصی سوق داد و باعث کاهش خدمات بیمارستانی در بخش دولتی و اجبار بیماران برای صرف هزینه های بیشتر شد.

وی با تاکید بر این که باید از توسعه ساختمان سازی بدون وجود اعتبار جلوگیری کنیم، در مورد فضاهای بهداشتی نیز توضیح داد: امسال اعتبار خوبی برای بازسازی و نوسازی حدود 2 هزار خانه بهداشت در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت همچنین افزود: دایر شدن مجموعه های درمانی و کلینیک ها در مناطق محروم استان کهکیلویه و بویر احمد ضروری است همچنین با استفاده از اعتبارات استانی، امیدواریم تا دو سال آینده بتوانیم بیمارستان 200 تخت خوابه را در استان راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به این که در مناطق محروم ارتقاء رشته های مختلف پزشکی نیز باید صورت گیرد، ادامه داد: مراکز آموزش بهورزی، پرستاری و همچنین مرکز فوریت های پزشکی باید به مناطق محروم برود و بومی گزینی نیز باید آغاز شود.

دکتر هاشمی با بیان این که استعدادهای باارزشی در این استان می توانند آموزش دیده و ارائه خدمات دهند، توضیح داد: دولت مصمم به رفع کسری اعتبارات در  استان است و این اتفاق به تدریج خواهد افتاد. همچنین برای نخستین بار اعتبارات ناشی از هدفمندی یارانه ها به بیمارستان ها داده می شود و مدیران قطعا با صرفه جویی می توانند کسری اعتبارات را جبران کنند. 

وزیر بهداشت با تشکر از نمایندگان استان کهکیلویه و بویر احمد که در کمیسیون تلفیق و بودجه از اعتبارات حوزه سلامت دفاع کردند، گفت: مطمئنا شیرینی رضایتمندی مردم باعث شیرین کامی ما خواهد شد و همه باید در مسیر افزایش اتحاد و آرامش در مردم تلاش کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار