دکتر سید حسن هاشمی گفت: مدیران موفق امروز همگی سابقه جهادی دارند و اگر بخواهیم فرهنگ را احیا کنیم، نیاز به مدیران جهادی داریم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در هشتمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: 35 سال از زمانی که جمع زیادی از دانشجویان ملتزم به انقلاب دور هم جمع شدند و به ریاست آیت الله شهید بهشتی حول محور دین، امام و انقلاب جهاد کشاورزی را تشکیل دادند، می گذرد.

 وزیر بهداشت افزود: حاصل این تلاش یک فرهنگ ساخت و فرهنگ چیزی نیست به جز مجموعه ادب، علم، تعلیم و تربیت، دانش و معرفت. نیروهایی که در سال اول انقلاب جهاد سازندگی را تاسیس کردند نهالی را کاشتند که حاصل یک فرهنگ جهادی در اداره کشور را پایه گذاری کرد.

 وی با اشاره به این که نیروهای جهادی همگی عاشق امام خمینی بودند و عاشقانه به مردم خدمت می کردند، اظهار کرد: آنها با چشم دل این مسیر را پذیرفتند و ولایت مداری و دین مداریشان زبانزد بود.

 دکتر هاشمی با بیان این که برخی از فعالان جهاد به دنبال کسب علم و دانش رفتند و برخی دیگر ماندند و امروز در وزارت جهاد کشاورزی همچنان خدمت می کنند، گفت: امروز جهاد سازندگی به نوعی در وزارت کشاورزی ادغام شده است و جای خالی جهاد دوران های قبل حس می شود.

 وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی همیشه سنبل خدمت به مردم بودند و زمان و پست و میزان حقوق اصلا برایشان مهم نبود. بسیاری از نوآوری های صنعت دفاعی مرهون خدمات نیروهای جهادی است. اخلاص نیروهای جهادی منجر به ایجاد حرکت جهادی و بعدها مدیریت جهادی شد.

 دکتر هاشمی با بیان این که این افراد منشا اثر بسیار زیادی بودند، گفت: اگر فرهنگ جهاد دوباره زنده و احیا شود، شرایط تغییر خواهد کرد و بسیاری از مفاسد اقتصادی کاهش خواهد یافت.

 وی تاکید کرد: باید با شعار «همه با هم»، برای خدمت به مردم جلو برویم و در این میان از ظرفیت جهاد کشاوری نیز کمک بگیریم. این جسارت را به نسل جدید نیز باید بدهیم که با نوآوری، میزان رضایت مندی مردم را افزایش دهند.

 دکتر هاشمی افزود: مدیران موفق امروز همگی سابقه جهادی دارند و اگر بخواهیم فرهنگ را احیا کنیم، نیاز به مدیران جهادی داریم. باید لباس عاشقانه خدمت کردن به مردم را به تن کنیم.

 وی با تاکید بر عنوانی که رهبر معظم انقلاب برای شعار امسال انتخاب کردند، با نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، توضیح داد: این شعار در صدر برنامه های همه مسئولان بوده و این نشان دهنده ضرورت احیای فرهنگ است.

 دکتر هاشمی همچنین ادامه داد: جهاد مبارزه علیه جهل و بی عدالتی است و توانست عقبه وسیعی را در کشور برای بروز انقلاب ایجاد کند. امروز هم احیای فرهنگ جهادی با اقبال وسیع مردم مواجه خواهد شد. اگر حرکات عاقلانه و پایدار با روحیه جهادی داشته باشیم، این حرکت به زنده نگه داشتن فرهنگ جهادی اوایل انقلاب کمک خواهد کرد.

 دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: جنگ یک کوره انسان سازی و جهاد یک دانشگاه بود و امیدواریم جهاد سازندگی با شکل و شمایلی که در گذشته داشت مجددا احیا شده و حفظ گردد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۶:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
درست است اقای وزیر فقط درحرف میباشد الان این مدیران کجا هستند همه را کنار گذاشتید.ولی متاسفانه اکثر این مدیران دارن خاک میخورند
آخرین اخبار