"محمود عثمان" عضو فراکسیون کردستان عراق، تسلط کردها بر مناطق مورد اختلاف با دولت عراق را در چارچوب بحران سیاسی موجود دانست و از دو طرف خواست برای مبارزه با تروریست ها موضعی متحد اتخاذ کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازایگاه خبری شبکه العالم؛  محمود عثمان عضو فراکسیون کردستان عراق به پایگاه اینترنتی"عراق القانون" گفت: باید دولت جدید به سرعت، تشکیل و برای حل اختلافات سیاسی و تقویت جبهه داخلی، گفت وگو شود؛ چون تروریست های تکفیری با سوء استفاده از اختلافات سیاسی به شهرهای عراق حمله کرده است.    
 
عثمان افزود: سخنان شماری از مسئولان منطقه کردستان درباره سیطره بر مناطق مورد منازعه با دولت عراق و عقب نشینی نکردن از این مناطق در آینده، مواضع رسمی نیست و در چارچوب بحران سیاسی با دولت مرکزی قرار دارد.
 
وی ادامه داد: حضور نظامی در مناطق مورد منازعه باید در چارچوب توافق سیاسی میان دولت مرکزی و منطقه کردستان باشد، چون در زمان حاضر آنچه مهم است، اتخاذ موضع واحد برای مقابله با حملات تروریستی است.
 
بر اساس قانون اساسی عراق، مناطق مورد منازعه کردها و دولت عراق، تحت سلطه حکومت مرکزی قرار دارد و امنیت این مناطق با هماهنگی دولت مرکزی عراق و دولت منطقه کردستان تامین می شود.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار