ظریف گفت: مردم ایران هرگز خاطره همدلی، همیاری و همراهی مردم دنیا در مقابله با یکی از وحشیانه‌ترین آثار سلاح‌های کشتار جمعی را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، دکتر ظریف عصر امروز به دیدار پزشکان ایرانی و اتریشی معالج جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس در وین رفت.

وی در جمع پزشکان اتریشی و ایرانی معالج جانبازان جنگ تحمیلی در وین گفت:‌ مردم ایران هرگز خاطره همدلی، همیاری و همراهی مردم دنیا در مقابله با یکی از وحشیانه‌ترین آثار سلاح‌های کشتار جمعی را فراموش نخواهد کرد.

ظریف افزود: من افتخار دارم به نمایندگی از مردم قدرشناس ایران از همه پزشکانی که این خدمت بزرگ انسانی را انجام داده‌اند تقدیر کنم.

وزیر امور خارجه با اشاره به استفاده صدام از سلاح‌های کشتار جمعی گفت: این جنایت وحشیانیه‌ای که بدون واکنشی جدی جامعه بین‌المللی سال‌ها ادامه داشت مردم ایران با گوشت و خون و احساساتشان استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را لمس کرده‌اند، چشیدند و باز هم می‌چشند.

ظریف در ادامه گفت: بسیاری از دولت‌ها نه تنها حرکتی در مقابل این جنایت وحشیانه نکردند، بلکه متاسفانه سرپوش هم بر این جنایت گذاشتند و بدتر از آن جانیان را در ارتکاب این جنایت بزرگ همراهی کردند.

وی با اشاره به حضورش در آن زمان در آمریکا گفت: پزشکان آمریکایی مثل پزشکان ایرانی و اتریشی به یاری مردم شتافتند با اینکه دولت آمریکا تلاش می‌کرد بر جنایات صدام پوشش بگذارد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: نه تنها از طرف مردم ایران از شما متشکرم، از طرف انسانیت که شما اجازه ندادید که فریاد همدلی و همدردی انسانیت روزی بمیرد.

سرپرست تیم مذاکره کننده کشورمان افزود: شما نشان دولت‌ها هرچه که باشند همانطور که سعدی گفته است بندی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.

ظریف با اشاره به اینکه ایران یکی از قربانیان سلاح‌های کشتار جمعی است عنوان کرد: آثار سلاح‌های کشتار جمعی را نه تنها در صحنه نبرد بلکه در شهرها و روستاها هم حس می‌کنیم. براین باوریم که هیچ گاه نباید از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده شود، نباید تولید بشود و باید از روی صفحه گیتی حذف شود.

وی ادامه داد:‌ ما به عنوان ملتی که هیچگاه دربرابر جنایت مرتکب چنایت نشده‌ایم و هیچگاه تجاوزی علیه دیگری نکرده‌ایم و دشمنی را با دشمنی پاسخ نداده‌ایم، امروز هم آماده ایم به دنیا ثابت کنیم با وجود همه درو غ‌ها و تحریم ها و ایران هراسی ها توسط بدخواهان  ایران از صلاح شیمیایی استفاده نکرده و استفاده نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار