یک استاد دانشگاه با اشاره به حضور به موقع مراجع شیعه در صحنه‌های سیاسی، گفت: هدف داعش ایجاد شکاف میان طیف‌های شیعه و سنی، ایجاد جنگ طایفه‌ای در عراق و تشکیل یک دولت اسلامی در عراق و سوریه بود.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، 
با اشاره به اینکه گروهک تروریستی گروه داعش سال 2004 بعد از سرنگونی رژیم بعث صدام و با هدف مقابله با نفوذ تشیع و ترور شخصیت‌های تاثیر گذار شیعه شکل گرفت، اظهارداشت: ابتدا این تشکل به عنوان دولت اسلامی عراق به رهبری "ابومصعب الزرقاوی" شکل گرفت، اما در پروسه زمانی 10 ساله تغییر نام داد و به عنوان دولت اسلامی عراق با نام اختصاری داعش شکل گرفت.

هانی‌زاده با اشاره به فعالیت این گروهک تروریستی بعثی تکفیری علیه شیعیان و علوی‌های سوریه، ادامه داد: با حمله ارتش سوریه طی شش ماه گذشته به گروه تروریستی داعش این گروه به عراق نقل مکان و اقدام به عملیات گسترده نظامی در عراق کرد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: هدف داعش ایجاد شکاف میان طیف‌های شیعه و سنی، ایجاد جنگ طایفه‌ای در عراق و تشکیل یک دولت اسلامی در عراق و سوریه بود.

هانی زاده در پایان با اشاره فتوای مراجع تقلید مبنی بر جهاد علیه گروهک تروریسیتی تکفیری بعثی داعش، خاطر نشان کرد: به همین دلیل بود که  یک و نیم میلیون نفر آمادگی برای مقابله با داعش را اعلام کردند و هم‌اکنون گروه تروریستی داعش شکست خورده و عقب نشینی کرده است این اقدام نشان دهنده این است که حضور به موقع مراجع شیعه در صحنه‌های سیاسی می‌تواند عراق را از خطر جدی نجات دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار