رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری شهر تهران گفت: یکی ازرویکرد‌هایی که در شرایط فعالی کشور که مدنظر مقام معظم رهبری است بحث اقتصاد مقاومتی و یکی از مهمترین مؤلفه‌هایش تکیه و تأکید برتوانمندی‌های داخلی است که امروزه بدون داشتن تکنولوژی امکان پذیر نیست.

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اقتصاد دانش‌بنیان، تولیدات مبتنی بر تولید شرکت‌های دانش بنیان درعرصه‌های فناوری نوین و مدیریت شهری و توسعه شهری است.

وی افزود: با درک ضرورت راهبردی و توجه ویژه به شهرداری کلانشه‌رها در استفاده از محصولات دانش بنیان و بهره‌مندی سازمان ها و اداره‌ها می توان در پیشرفت کشور گام برداشت.

وی هدف از برقراری چنین نمایشگاهی را تعامل دو سویه مؤثرترین حوزه های مختلف مدیریت شهری دانست و یادآور شد: در توسعه شهری با برقرار کردن آشنایی بین  حوزه‌های مختلف شهری می توان دانش و فناوری را افزایش داد.  
 
 رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری شهر تهران در ادامه اذعان داشت : در این نمایشگاه حدود 180 شرکت دانش بنیان در عرصه‌های مختلف توسعه شهری ثبت نام کردند و به 140 مورد از آنها  داده شد.
 
 وی تشریح کرد: با حضور کارفرمایان و متقاضیان می‌توان نقش موثری در دانش علم و فناوری و نیاز‌های فراورانه‌ایجاد کرد.
 
نگاهداری از فراهم کردن مقدمات عقد قرار داد و تفاهم‌ نامه در این نمایشگاه خبر داد و بیان داشت:  مرکز مطالعات برای برقراری تعامل دو سویه بین شرکت‌ها و متقاضیان پشتیبانی لازم را انجام داده است.
 
وی همچنین از میزهای مذاکره‌ای در این نمایشگاه برای توافق و عقد قرار داد خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه  دانش بنیان چند بانک به عنوان حمایت‌کننده‌های مالی دعوت به عمل آمده و به آنها نیز عقد قرار داد شده است.
 
 وی در ادامه افزود:  تمامی تلاش‌ ما گام برداشتن در جهت رشد و ترقی جامعه اسلامی ایران و نشان دادن توان داخلی کشور جوان‌های ایده و خلاق و موثر برای کشور است.
 
نگاهداری در پایان سخنان خود  خاطر نشان کرد: از 5 شرکت دانش بنیان که بیشترین عقد قرار داد و تفاهم نامه را داشته باشند تقدیر و به آنها هدایای داده و به عنوان شرکت‌های برتر معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: توانمندی ، شهرداری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار