بخارایی گفت: میانگین کشته‌شدگان زن در سال 92، 28 سال بوده و میزان کشته‌‌شدگان بیش از 18 هزار نفر اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بخارایی، رئیس انجمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در مراسم گردهمایی بانوان، با بیان اینکه این همایش با مشارکت بانوان طرفداران ایمنی راه‌ها برگزار شده است گفت: این همایش در راستای شعار ارتقای فرهنگ ایمنی راه‌ها در سال فرهنگ اقتصاد و حمایت از عزم ملی برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: در آستانه نوروز امسال نیز همایشی مشابه با این همایش با حضور و مشارکت 1000 نفر از رانندگان حمل‌ونقل عمومی برگزار گردید.

بخارایی در ادامه تصریح کرد: یکی از اثرگذارترین طیف‌های جمعیتی بانوان هستند که نقش مؤثری در توسعه فرهنگ ایمنی دارند بنابراین با حمایت از این طیف می‌توان میزان سوانح جاده‌ای را کاهش داد.

رئیس انجمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه در سال 92 ، 24 درصد حمل‌ونقل شهری توسط بانوان بوده است گفت: میانگین سن زنان کشته شده در سوانح رانندگی 28 سال بوده که این آمار نشان داده سوانح رانندگی، بسیاری از مادران آینده را به کام مرگ کشانده است.

بخارایی در ادامه توضیح داد: حضور بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، توسعه سازندگی بسیار پررنگ بوده به همین منظور زنان می‌توانند در کاهش آسیب‌های ناشی از سوانح رانندگی اثرگذار باشند.

بخارایی در ادامه افزود: میزان کشته‌شدگان در سال 92، علی‌رغم کاهش‌هایی که داشته به 18 هزار نفر می‌رسند.

وی در ادامه یادآور شد: آمارها حاکی از این است که میزان مجروحین و مصدومین ناشی از سوانح رانندگی به 310 هزار نفر می‌رسد و همچنین بازماندگان ناشی از سوانح رانندگی که عمدتا بانوان هستند یکی از گروه‌های آسیب‌دیده ناشی از سوانح رانندگی به شمار می‌روند.

رئیس انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار داشت: سومین گردهمایی طرفداران ایمنی راه‌ها با حضور روحانیون برگزار می‌شود و گردهمایی نیز با حضور دانشجویان و فرهنگیان برگزار می‌گردد.

بر اساس این گزارش جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به همت جمعی از پیشکسوتان و دست‌ اندر‌کاران حمل‌ونقل، راهداری و ایمنی در سی‌ام خرداد سال 86 برگزار گردید.

بر اساس این گزارش همزمان با پیگیری مراحل تصویب، فراخوان مردمی در استان‌های مختلف کشور به منظور جلب حمایت و جذب اقوام مختلف انجام پذیرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردهمایی ، ایمنی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار