مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هنرمندان صنایع دستی میراث سازان آینده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 علی فعله گری در جشنواره تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و جوان عرصه صنایع دستی استان کرمانشاه اظهارکرد: آثار تاریخی ارزشمندی که امروزه به ثبت ملی رسیده اند و در موزه ها نگهداری می شوند، همان صنایع دستی هستند که پدران ما هزاران سال پیش تولید کرده اند.

وی افزود: از استان کرمانشاه تاکنون هفت هزار شیء تاریخی ارزشمند به دست آمده که به محض راه اندازی موزه منطقه ای کرمانشاه آنها را در این موزهدر معرضنمایش عموم قرار خواهیم داد.

فعله گری گفت: پیگیر راه اندازی موزه منطقه ای کرمانشاه هستیم، هرچند که ساختمان این موزه خود به موزه ای تبدیل شده است، اما در تلاشیم که حداقل فاز اول آن را راه اندازی کنیم و بخشی از آن هفت هزار شیء تاریخی را که صنایع دستی پیشینیان ما هستند به نمایش عموم بگذاریم.

فعله‌گری با بیان اینکه تحکیم هویت انسانی، استانی و ملی در صنایع دستی تبلور پیدا می کند، تصریح کرد: ترویج باورهای اسلامی و دینی در هیچ کجا به اندازه حوزه صنایع دستی وجود ندارد. در ضمن با رونق دادن به صنایع دستی می توان به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه کمک کرد، چرا که با کمترین سرمایه گذاری می توان در این حوزه شغل ایجاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: صنایع دستی عرصه پویایی و طراوت همراه با حفاظت از محیط زیست است.

فعله گری تصریح کرد: صنایع دستی و هنرمندان این عرصه میراث سازان آینده اند و میراثی که امروزه ما از گشتگانمان داریم در واقع همان هنرهای سنتی و صنایع دستی است ،منحصر بودن و متناسب بودن با نیازهای روز بشر از دیگر ویژگیهای صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: حمایت از تولیدکنندگان رشته های مختلف صنایع دستی و همچنین اعزام هنرمندان به نمایشگاه های داخلی و خارجی از جمله اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

فعله گری اظهارکرد: امسال با رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید به حوزه صنایع دستی اعتبار ویزه ای برای توسعه و رونق دادن به صنایع دستی کرمانشاه اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: حضور در بازارهای جهانی می تواند صنایع دستی را زنده نگه دارد و در این زمینه علاوه بر حضور در نمایشگاه های خارجی می توان با استفاده از تجارت اینترنتی و فروش مجازی به صنایع دستی رونق بخشید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بسته بندی صنایع دستی نیز مقوله ای است که از خود صنایع دستی مهمتر است. امروزه بسته بندی حرف اول را در حوزه صادرات و فروش می زند.

وی افزود:می خواهیم مراکز فروش ثابت صنایع دستی را در جوار روستاهای هدف گردشگری استان راه اندازی کنیم./ش/ن

برچسب ها: کرمانشاه ، هنرمند ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.