یک رسانه آمریکایی مدعی شد:وقت آن رسیده است که آمریکا مثل یک فرد بالغ بر سر منافع مشترک با ایران گفتگوهای جدی انجام دهد، نه اینکه از آن طرف اقیانوس اطلس فریاد بزند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دور پنجم مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 روز گذشته با ناهار کاری ظریف و اشتون آغاز شد.

طرف‌های ایرانی و آمریکایی نیز با حضور کاترین اشتون با هم به گفتگو پرداختند.

گفتگوهایی که عباس عراقچی، مذاکره‌کننده کننده ارشد کشورمان تاکید کرده است تنها در مورد پرونده هسته‌ای ایران بوده و درباره موضوع عراق صحبت نشده است.

این در حالی است که از صبح امروز بسیاری از رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند ایران و آمریکا در گفتگوهای شب گذشته " به صور ت مختصر" درباره عراق گفتگو کرده‌اند.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، گفته است در واقع مقام‌های دو کشور (در وین) "بحثی بسیار مختصر"درباره عراق در حاشیه مذاکرات داشته‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز از انجام گفتگوهای ایران و امریکا در حاشیه مذاکرات هسته‌ای درباره بحران عراق خبر داده است.

در همین راستا، پایگاه رسانه‌ای پولیتیکو نیز ضمن تکرار این ادعا نوشت: ویلیام برنز، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا و نفر دوم دیپلماسی این کشور، شب گذشته با هیئت ایرانی درباره بحران عراق و تهدید داعش مذاکره کرده است.

پولیتیکو می‌افزاید: وقت آن رسیده است که آمریکا مثل یک فرد بالغ بر سر منافع مشترک با ایران گفتگوهای جدی انجام دهد، نه اینکه از آن طرف اقیانوس اطلس فریاد بزند.

گفتنی است، جلسه عمومی ایران و 1+5 از ساعت 11 امروز به وقت وین آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار