نصرت رحمانی مجموعه‌های شعری چون "حریق باد" و "کوچ" را از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ نصرت رحمانی، از شاعران نو پرداز معاصر ایران در سال 1308 متولد شد. وی دوره دبستان و دبیرستان خود را درتهران گذراند سپس به مدرسه پست، تلگراف و تلفن وارد شد.

رحمانی علاوه بر کار در رادیو، به روزنامه‌نگاری می‌پردازد. چندی بعد مدیر مسئول صفحات شعر در مجله "زن روز" شد. نصرت رحمانی، شاعری آزاد‌یخواه بود که در دهه‌های چهل و پنجاه طرفداران زیادی در بین مردم داشت.

مجموعه اشعار "کوچ" ، "کویر" ،"ترمه" ، "میعاد در لجن" ، "حریق باد" ،"درو" ، "شمشیرمعشوقه قلم" ، "پیاله دور دگر زد" و "در جنگ باد" را از خود به یادگار گذاشت. رحمانی سر مجموعه کوچ، کویر و ترمه را در فاصله‌ی سال‌های 1333 تا 1336 چاپ و منتشر کرد.

رحمانی از نظر قالب، چهار پاره را برمی‌گزید و در سال 1388سیزدهمین شماره ماهنامه فرانسوی "روودو"تهران" تعدادی از اشعار وی را به زبان فرانسه ترجمه و در اختیار علاقمندان قرار داد.

کلام شعر نصرت رحمانی دریک چرخش 180درجه‌ای در مقابل گروه"شاعران رمانتیسم" قرار می‌گیرد. هرچند شعر وی در "کوچ" ، "ترمه" و "کویر" مضمون رمانتیستی دارد در شعر وی برخلاف اشعاری چون "قلم" و "کاروان" فریدون توللیاز تصاویر شاعرانه‌ای چون گل، ستاره، ماه و کوچه خبری نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.