رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از تولید 6 هزار تن عسل سبلان در استان خبر داد و گفت: اردبیل رتبه سوم تولید این محصول را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی امروز در دیدار بااعضای سازمان نظام دامپزشکی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه مجموعه جهاد کشاورزی به ویژه دامپزشکی در تامین و امنیت غذایی مردم نقش پیشتاز دارد باید نهایت دقت انجام شود تا سلامت دام و همچنین فرآورده‌های عرضه شده به مردم تامین شود.

وی سیمای دامپروری استان را با دارا بودن 6 میلیون واحد دامی و تنوع تولیداتدانست و افزود: این استان در تولید شیر، گوشت قرمز و همچنین جوجه یک روزه و واحدهای تخمگذار مرغداری‌ها از جایگاه خوبی برخوردار است و در تولید عسل نیز رتبه سوم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیلافزود: استان اردبیل به دلیل قابلیت‌های دامپروری و مرزی بودن آن از حساسیت‌های بیشتری برخوردار است و نظام دامپزشکی مسئولیت خطیری در حفظ سلامت دام استان دارد.

سروی در ادامه با بیان اینکه استان در تولید عسل با 6 هزار تن یکی از قطب‌های کشور محسوب شده و رتبه سوم را دارد، یادآور شد: تعداد کلنی‌های مدرن‌سازی شده دراردبیل 313 هزار موردبوده که این فرایند در حال افزایش است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.