مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری بوشهر گفت: اعتبارات ابلاغی ملی سال‌جاری به استان بوشهر بالغ بر 408 میلیارد تومان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، علی باستین صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تنگستان اظهار داشت: اعتبارات ابلاغی ملی سال‌جاری به استان بوشهر بالغ بر 408 میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبارات سال 92 که 402 میلیارد تومان بود از رشد یک و دو دهمی برخوردار است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری بوشهر تصریح کرد: با بررسی‌هایی که توسط کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و مدیریت برنامه‌ریزی استان بوشهر صورت گرفته اعتبارات مورد نیاز استان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال‌جاری 980 میلیارد تومان است که اعتبار اعلام شده 408 میلیارد تومان و تنها 42 درصد نیاز استان را در زمینه پروژه‌های عمرانی برطرف می‌کند.

وی افزود: در طی دوسال گذشته تنها 40 درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته که اعتبارات سال 91 درحدود 217 میلیارد تومان و سال 92 نیز 226 میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده  که درمجموع 443 میلیارد طی دوسال بوده است همین امر موجب شده تا مشکلاتی برای اجرا وتکمیل پروژه‌های عمرانی دراستان ایجاد کند.

باستین با اشاره به توزیع اعتبارات عمرانی در سطح استان بوشهر افزود: ضرورت ایجاد می‌کند تا در توزیع اعتبارات استان و شهرستان‌ها اولویت به سمت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تکمیلی باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: در تخصیص اعتبارات عمرانی توجه به اولویت‌های بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و بخش فرهنگ و هنر و بهداشت و درمان در استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی سال‌جاری برای تکمیل  پروژه‌های عمرانی هزینه خواهد شد، عنوان داشت: در سال‌جاری اولویت هزینه‌کرد اعتبارات ابلاغی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سطح استان است و از اجرای پروژه جدید صرف نظر خواهد شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بوشهر ، اعتبارات ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.