شیخ عبدالامیر قبلان، معاون مجلس اعلای شیعیان لبنان، روز یکشنبه اعلام کرد جنبش‌های تکفیری بر خلاف ارزش‌ها و آموزه‌های دین اسلام عمل می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری لبنان، شیخ عبدالامیر قبلان، معاون مجلس اعلای شیعیان لبنان، روز یکشنبه اعلام کرد جنبش‌های تکفیری بر خلاف ارزش‌ها و آموزه‌های دین اسلام عمل می‌کنند. 

قبلان در باره شرایطی که اکنون بر عراق حاکم است گفت: عراق امروز در شرایط بسیار فاجعه باری به سر می‌برد که علت اصلی آن نیز از یک سو به فساد ، و از سوی دیگر به سرکوب در منطقه عرب نشین آن بر می‌گردد. وی افزود مردم مناطق عرب نشین عراق اکنون از وجود گروهای تکفیری که رفتار و اعمالشان برخلاف همه موازین و اصول اسلامی است رنج می‌برند. 

معاون مجلس اعلای شیعیان لبنان در ادامه سخنان خود افزود مفاهیم و اندیشه‌هایی که گروههای تکفیری ارائه می‌کنند برخلاف موازین اسلامی است از همین رو باید با هر شیوه‌ای به مبارزه با آن پرداخت. 

این روحانی شیعه لبنانی خاطر نشان کرد: جنگ ناعالانه، وحشتناک و وحشیانه‌ای که اکنون در عراق وجود دارد نتیجه توطئه‌ای است که باید از هر طریقی با آن مبارزه کرد. از همین رو، ما از مردم عراق می‌خواهیم برای حفظ وحدت و راستای منافع کشورشان علیه این گروههای افراطی و تکفیری متحد شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار