رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گفت: پسماند کشت زیرپلاستیکی چالش جدی محیط زیست ساوه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، پرویز نبیلی در نشست مشترک مسئولین جهاد کشاورزی و جمعی از کشاورزان با موضوع صیانت از محیط زیست، افزود: این نشست به جهت حساسیت موضوع و آلودگی جدی منابع آب و خاک حاصل از به جا ماندن پلاستیک‌های این نوع کشت برگزار می‌شود.

وی به بیان معضلات زیست‌محیطی این نوع کشت اشاره و عنوان داشت: به جهت ماندگاری زیاد پلاستیک در طبیعت و آلودگی آب‌های سطحی و در درازمدت آبهای زیرزمینی، و همچنین آلودگی خاک، به کشاورزانی که این نوع کشت را انجام می‌دهند توصیه شود نسبت به استفاده از پلاستیک‌های دوستدار محیط زیست و تجزیه‌پذیر اقدام و در آخر زمان بهره‌برداری نیز نسبت به جمع‌آوری بقایا اقدام کنند.

وی ادامه داد: کیسه‌های پلاستیکی به دلیل تجزیه‌ناپذیری یک تهدید جدی و عامل اصلی انباشت زباله‌ها هستند و انرژی بسیار زیادی برای تولید آنها صرف می‌شود.

حسن شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه نیز در سخنانی گفت: از کلیه کشاورزانی که نسبت به این کشت اقدام می‌کنند تعهدنامه پاکسازی زمین بعد از کشت اخذ خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد مدیریت جهادکشاورزی شهرستان با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست نسبت به اطلاع‌رسانی موارد قانونی مانند قانون مدیریت پسماند به کشاورزان اقدام کنند./ش/ن
/
برچسب ها: پسماند ، کشت ، پلاستیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.