مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به اینکه درخواست تخفیف گاز از سوی ترک‌ها منطقی نیست، گفت: طرف ترکیه‌ای نه حاضر است میزان افزایش واردات سالانه 5 میلیارد مکعب گاز از ایران را که به آنها پیشنهاد شده بپذیرد و نه قیمت کنونی گاز را پذیرا است.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص قرارداد گازی ایران و ترکیه اظهار داشت: متاسفانه چند سال است که با ترکیه مشکل داریم بندهایی وجود دارد که هم فروشنده و خریدار می تواند در طول قرارداد سه بار ادعا داشته باشند که قیمت گاز را یا  از روند طبیعی قراردادی که دارد قیمت ها را افزایش دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته ترکیه یکبار شکایت کرده ICC به اصطلاح داوری که در قرارداد است مرکزش در سوئیس است در این زمینه دو مقوله مطرح است یکی اینکه اعتقاد براین دارند که ایران امکان تامین گاز پایدار را ندارید دومین اینکه قیمت گاز پایین است.
 
عراقی اظهار داشت: ادعای آنها همین است ما ادعای آنها را قبول نکردیم چرا که گاز ما پایدار است و شرکت ملی گاز مستندات را تهیه به ICC  محکمه فرستاده هم اکنون این موضوع در حال بررسی است.
 
معاون وزیر نفت درباره آخرین وضعیت مذاکرات گازی با ترکیه گفت: مذاکره با هیئت ترکیه کماکان ادامه دارد. این هیئت قرار است این هفته به تهران سفر کند.
 
عراقی با اشاره به اینکه درخواست تخفیف گاز از سوی ترکها منطقی نیست، افزود: طرف ترکیه‌ای نه حاضر است میزان افزایش واردات سالانه 5 میلیارد مکعب گاز از ایران را که به آنها پیشنهاد شده بپذیرد و نه قیمت کنونی گاز را پذیرا است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در هر نوع قراردادی، هر کشور به‌دنبال حفظ منافع خود است، تصریح کرد: ایران به هیچ عنوان از منافع خود کوتاه نمی‌آید. بارها عنوان شد که اگر ترکیه میزان واردات گاز خود از ایران را افزایش دهد ایران درباره قیمت گاز با آنها مذاکره می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار