مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: استفاده از تکنولوژی نو، حضور در بازارهای رقابتی باید براساس مزیت‌های رقابتی باشد نه مزیت‌های نسبی؛ چرا که محصول تولیدی پتروشیمی‌ها در دنیا به فروش می رسد.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ایران به لحاظ داشتن منابع غنی نفت و گاز تمام امکانات تولیدی برای پتروشیمی اعم از گاز طبیعی، معیانات گازی، اتان و متان را دارد به طوری که داشتن خوراک مطمئن یکی از مزیت‌های مهم در اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی دو موضوع سرمایه‌گذاری و سرعت اجرا در پروژه ها یکی از اولویت اساسی این صنعت محسوب می شود. اگر سرعت اجرای پروژه طولانی باشد در بکارگیری از تکنولوژی روز دنیا عقب می افتد باید پیمانکاران دقت اساسی در این زمینه داشته باشند.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی جدید، حضور در بازارهای رقابتی باید براساس مزیت‌های رقابتی باشد نه مزیت‌های نسبی؛ چرا محصول تولیدی پتروشیمی‌ها باید در جهان به فروش برسد کسانی که در این صنعت سرمایه گذاری می کنند باید  براساس مزیت رقابتی سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار