عسگری با تاکید بر اهمیت گنجاندن کلاس های فرهنگی، هنری و ورزشی در برنامههای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، گفت: برخی از والدین بر کلاسهای آموزشی تاکید ویژه ای دارند و این در حالیکه این گونه برنامهها به تنهایی نمیتواند در بالندگی دانش آموزان نقش مهمی داشته باشد.
این روانشناس کرمانشاهی با بیان اینکه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامههای آموزشی و حضور مستمر آنها در فضاهای آموزشی خمودگی و رکود در بچهها میشود،افزود: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان با کلاسهای آموزشی موجب خستگی و دلزدگی آنها از تحصیل میشود.
وی با اشاره به اهمیت گنجاندن برنامههای زیارتی و سیاحتی در برنامههای اوقات فراغت،گفت: برنامههای تفریحی و تفرج در طبیعت میتواند اثرات سودمندی در دانش آموزان داشته باشد، چراکه حضور در طبیعت و اجتماع میتواند نقش مهمی در اجتماعی کردن آنان داشته باشد./ز