رییس پایگاه انتقال خون رفسنجان گفت : پارسال 800 واحد خون در قالب 200 هزار سی سی برای بیماران در اصفهان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، مهدی محمد حسینی در آیین تجلیل از اهدا کنندگان خون در رفسنجان افزود : پارسال ده هزارو 356 نفر در رفسنجان توانستند خون اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار اهداکنندگان خون در رفسنجان معادل 57 درصد که دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است خاطرنشان کرد : پارسال بیش از بیست هزار واحد خون اهدا شد که از این میزان هشت هزار و 117 واحد خون به کرمان ، 5 هزار واحد برای 240بیمار تالاسمی کهنوج و 800 واحد نیز به استان اصفهان ارسال شده است.

وی تصریح کرد : همچنین 5 هزارو 600 واحد برای بیماران در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)و 512 واحد نیز در مرکز نیک نفس رفسنجان مصرف شده است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد : سالانه بیش از 500 هزار نفر در دنیا قربانی کمبود خون می شوند که 99 درصد از آنها در کشورهای در حال توسعه هستند.

وی گفت : یکی از اهداف سازمان جهانی انتقال خون ، افزایش کمیت اهدای خون است تا به بیماران نیازمند کمک شود و بهبود یابند.

وی تصریح کرد : برخی زنان باردار در هنگام زایمان جان خود را از دست می دهند که این میزان نیز زنان بین 14 تا 44 ساله را در بر می گیرد.

رییس پایگاه انتقال خون رفسنجان گفت : بخش عمده جراحی ها و درمانها وابسته به خون است و اگر خون در دسترس نباشد جراحی امکان پذیر نیست .

وی یادآور شد : خون بانوان از سلامتی بیشتری نسبت به آقایان برخوردار است لذا برای ترغیب خانمها به اهدای خون باید فرهنگ سازی کرد.

در پایان از 25 اهدا کننده خون در رفسنجان تجلیل به عمل آمد.


برچسب ها: ارسال ، خون ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.