سرگئی لاوروف در سخنانی، انتقادات تندی را به مقامات کییف به سبب مخالفت با انجام مذاکره با ساکنان جنوب شرق اوکراین، وارد ساخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز در گفتگو با تلویزیون روسیه، انتقادات شدیدی را به مقامات کییف به سبب مخالفت با انجام گفتگوها با ساکنان جنوب شرقی اوکراین، به بهانه اینکه این افراد تروریست هستند و نمی‌شود با آنها گفتگو کرد، وارد ساخت.

وی در سخنان خود گفت: تناقضات واضحی در سخنان پتروپروشنکو رئیس جمهور اوکراین وجود دارد که از سویی بر ضرورت انجام مذاکرات با ساکنان جنوب شرقی اوکراین تأکید می کند و درعین حال می‌گوید که باید جدایی‌طلبان و تروریست‌ها را از بین برد.

لاوروف سپس گفت: چگونه ممکن است اشخاصی را که از منازلشان و شهرهایشان در مقابل افراد مسلح زیرنظر ارتش و گاردملی اوکراین دفاع می‌کنند، تروریست معرفی نمود؟

وی گفت: بخش بزرگی از گارد ملی اوکراین از عناصر راستگرا و جنایتگران تشکیل شده‌اند.

وی گفت: بسیاری درباره قانون عفوی که رادا(پارلمان اوکراین)  در 6 می به تصویب رساند اطلاعی ندارند؛ این قانون بسیاری از مسائل کیفری خطرناک از جمله پرونده‌هایی که هنوز تحقیقات درباره آنها به سرانجام نرسیده را شامل می‌شود و برخی گزارشها حکایت از آن دارد که این عفو شامل حدود 15هزار نفرمی‌شود که با شرط اعلام نشده اینکه به صفوف گاردملی بپیوندند، آزاد شده اند.

وی گفت: مقامات اوکراینی افرادی را که از خانه‌هایشان دفاع می‌کنند افراد تندروی رادیکالی که بطور خصمانه، به نقض قوانین حقوق بشری پرداخته‌اند، به حساب می‌آورد و آنها را جدایی طلب و تروریسم می‌نامد و این با عدالت، تناسبی نداشته و منجر به وحدت در اوکراین نمی گردد.

لاوروف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود کشورهای غربی را متهم به تحریف محتوای درگیری‌ها در اوکراین کرد و با اشاره به اینکه غرب آن را جنگ میان روسیه و اوکراین به تصویر می‌کشد گفت: کشورهای غربی از ناتوانی مقامات کییف در شروع گفتگوها با ساکنان جنوب شرقی اوکراین که با کودتا مخالفت نموده و با تلاشهایی که برای تصویب قوانینی برضد بکارگیری زبان روسی و قوانین ناقض حقوق روسها و روس زبان ها مخالفت کرده‌اند، چشم پوشی می‌کنند .

وی تأکید کرد که ضرورت دارد که گفتگوهای داخلی در اوکراین طبق بیانیه ژنو که در روز 17 آوریل صادر شد و نیز نقشه راهی که رئیس جمهور سوئیس که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را هم اکنون برعهده دارد آن را ارائه داد ، انجام پذیرد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار