سومین همایش تجلیل از خادمان و فعالان قرآنی وزارت بهداشت با عنوان «طرح اسوه» همزمان با برگزاری نوزدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ حسین همتی با بیان اینکه در حال حاضر بحث شناسایی و مشخص شدن داوران بخش پژوهشی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارد، گفت: ارسال آثار در بخش پژوهشی تا پایان خردادماه در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه سایر مراحل جشنواره نیز در زمان و موعد مقرر برگزار می‌شود.

وی در ادامه در مورد «طرح اسوه» که مربوط به تجلیل از خادمان قرآنی وزارت بهداشت است، اظهار کرد: این طرح قرار بود هر دو سال یک بار برگزار شود که امسال قصد داریم این کار را همزمان با برگزاری جشنواره نوزدهم قرآن و عترت وزارت بهداشت که در زنجان برگزار می‌شود، انجام دهیم.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این طرح سال گذشته به صورت محدود در مقاطع زمانی مختلف اجرا شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال سال گذشته این همایش به صورت محدود در زمان اختتامیه جشنواره قرآن و عترت در سبزوار برگزار شد و بخش دیگری از آن نیز در نشست کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌ها در معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

همتی با اشاره به اینکه طرح اسوه در سال اول اجرا به صورت مجزا اجرا شد، اظهار کرد: سال گذشته قرار بود 50 نفر که برای تجلیل مورد نظر بودند را به صورت مجزا و در یک همایش تجلیل شوند که تصمیم گرفتیم این افراد به جای اینکه در یک همایش مجزا تجلیل شوند، آنها را در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و عترت که بسیاری از فعالان قرآنی وزارت بهداشت حضور داشتند، تجلیل کنیم و همین کار صورت گرفت.
 
شناسایی خادمان و فعالان قرآنی وزارت بهداشت
وی با بیان اینکه بخشی از مراحل مربوط به شناسایی خادمان و فعالان قرآنی که باید در طرح اسوه تجلیل شوند را شناسایی کرده‌ایم، یادآور شد: از یک یا دو هفته آینده کمیته شناسایی را راه‌اندازی خواهیم کرد و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، در بحث پژوهش‌های قرآنی است، بخشی از تجلیل‌ها به پژوهش‌ها اختصاص خواهد یافت.
 
برپایی غرفه «قرآن و طب» در نمایشگاه قرآن
سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در مورد کیفیت حضور وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن گفت: برای حضور وزارت بهداشت در این نمایشگاه یک غرفه با عنوان «قرآن و طب» در نظر گرفته شده است که فعالیت‌هایی که در زمینه قرآن‌پژوهی و طب صورت گرفته را ارائه خواهیم داد.

همتی افزود: قرار بر این شده است که بخش دانشگاهی 10 غرفه باشد و از این بین، یک غرفه برای وزارت بهداشت و دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته شده است و مشخصات و مساحت غرفه‌ها نیز در روزهای آینده مشخص خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار