مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت : بمناسبت هفته جهاد کشاورزی ، 23 طرح کشاورزی با اعتبار 100 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمان ، رضا بمانی در جمع خبرنگاران افزود : از این میزان اعتبار ۲۰درصد آورده شخصی و بقیه بصورت تسهیلات بانکی بوده است.

وی تصریح کرد : این طرحها شامل تولید شیر و پرواربندی دام سبک و سنگین ، اجرای آبیاری نوین ، تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ ، پرورش اسب و همچنین در زمینه آب و خاک نیز طرحهای گلخانه ای و سد پیامبر اعظم (ص) است.

بمانی خاطرنشان کرد : برای تجهیز هر هکتار زمین کشاورزی به آبیاری قطره ای نزدیک به ۳۵میلیون ریال بطور بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گرفته است .

وی گفت: سد پیامبر اعظم(ص) با ظرفیت آبگیری یک میلیون و ۴۰۰هزار مترمکعب در سال ، یکی از طرح های بزرگ تکمیل شده منطقه راویز است که در سال ۹۱نزدیک به ۴۰درصد آبگیری شده است .

رضا بمانی افزود: پارسال 21 مورد طرح آبیاری تحت فشاربا هزینه 18 میلیارد ریال به میزان هزارو 327 هکتار در رفسنجان به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان یادآور شد: امسال در بخش های دام و طیور، مرغداری ، گلخانه و پرورش اسب برای بیش از ۱۵۰نفر اشتغال زایی شده است./ب


برچسب ها: طرح ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.